De Nederlandse kwekers van snijcymbidium en FM Group slaan opnieuw de handen ineen voor een promotiecampagne ter ere van Moederdag. Centraal staat een inspirerende video en tutorial van bloemist Joseph Massie, een bekende naam in de bloemenindustrie. Deze tutorial, specifiek gericht op Moederdagarrangementen met Cymbidiums, voorziet bloemisten van inzichten en tips voor het creƫren van prachtige bloemstukken.
Tutorial
Naast de tutorial van Joseph Massie krijgt de campagne een emotionele touch met een 'Ode aan de Moeders', waarin de Cymbidium kwekers zelf centraal staan. In samenwerking met FM Group delen zij de verhalen van vier moeders, waarbij hun ervaringen als moeder en kweker worden belicht. Deze verhalen dienen als inspiratiebron en worden gekoppeld aan het assortiment Cymbidiums in de webshops van FM Group: zoals FleuraMetz, DGI en Hilverda De Boer.
Succesvol
Deze samenwerking is niet nieuw. Eerdere vergelijkbare aanpakken leidden naar eigen zeggen tot een significante stijging van de verkopen. Deze resultaten zijn de drijvende kracht achter de voortzetting van de samenwerking. Door de krachten te bundelen streven de Nederlandse Cymbidium kwekers en FM Group ernaar om de schoonheid en veelzijdigheid van Cymbidiums te benadrukken, terwijl ze tegelijkertijd een warm eerbetoon brengen aan moeders wereldwijd.
De promotiecampagne 'snijcymbidium' is een initiatief van alle snijcymbidiumtelers in samenwerking met Royal FloraHolland, met als doel gezamenlijke promotie.
bron: Concept Factory