"Consumenten hebben betere voorspellende gave dan de handel"
Bert Middelkoop
Het evenement wordt dit jaar voor de vierde maal georganiseerd. Aanvankelijk begonnen als bijeenkomst voor het rozenvak, gebeurt er inmiddels van alles: naast de ROOOZ Contest (die vorig jaar gewonnen werd door Honolulu van Interplant Roses) wordt de show op verschillende momenten opengesteld voor verschillend publiek (het vak zelf, de retail en bloemist, en tot slot de consument). Daarnaast worden er lezingen gegeven, zijn er bloemschikwedstrijden en kan men zich onderdompelen in een mooi stukje tuinbouwnostalgie.
De nieuwe introducties, waarover iedereen zijn of haar licht kan laten schijnen
In de 'schuur' een overzicht van het assortiment van de deelnemende kwekers
Arjan Levarht, van familiebedrijf Levarht, is een grote speler in de wereldwijde groenten- en fruithandel. Op uitnodiging van ROOOZ kwam hij de gisteren in de Historische Tuin verzamelde retail informeren over hoe zij in die wereld opereren. Misschien wel zijn voornaamste advies: maak die keten zo kort mogelijk.
Over nostalgie gesproken: veilmeester Koos Buis laat de zaal even zien hoe het vroeger ging
Voor meer informatie over ROOOZ - het evenement is nog t/m zondag geopend - zie de website.