Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
C. Steenvoorde; Marklily
'Dutch Lily Days ideaal uithangbord voor Nederlands lelievak'
Tholen - De Dutch Lily Days zitten er op. Het evenement, dat de laatste jaren is uitgegroeid tot een uithangbord van de Nederlandse bollenteelt, wordt elk jaar drukker bezocht - en door mensen uit steeds meer verschillende landen. De Nederlandse bloembol geniet wereldwijde faam en het areaal lelies, sowieso al een belangrijk exportproduct voor Nederland, is het afgelopen jaar bovendien verder gegroeid. Tegelijkertijd zitten de veredelaars niet stil en zijn er op alle 14 locaties volop noviteiten te bewonderen.
Om nu overal nog een kijkje te nemen bent u wat laat (hoewel de meesten ook de komende dagen ongetwijfeld graag de deuren voor u openhouden - 'de presentatie staat er immers toch!') - maar om een idee te geven lichten wij kort twee bedrijven uit: C. Steenvoorden B.V. en kwekersvereniging Marklily.
Dirk van Dorp, een van de verkopers van C. Steenvoorden B.V.
C. Steenvoorden is er vanaf het begin bij - en met veel enthousiasme. Beurzen bieden veel minder de gelegenheid het assortiment te presenteren, meent ook Dirk van Dorp, en in dat opzicht zijn de DLD zowel qua moment als qua format ideaal om te laten zien wat zowel het eigen bedrijf als de gehele sector te bieden heeft.
Kijkje in de keuken bij C. Steenvoorden
Te zien is een schitterende showkas met alle noviteiten en een nog grotere en eveneens kleurrijke proefopstelling, alwaar de bollen van de kwekers uitvoerig getest worden. Steenvoorden maakt veel werk van de proefopstellingen: alle bollen worden in flinke aantallen opgezet, in dezelfde maten en op hetzelfde tijdstip, opdat zo fair mogelijke vergelijkingen gemaakt kunnen worden. "In de Keukenhof, dat in het verleden dikwijls als referentie werd gebruikt, was dat simpelweg onmogelijk", aldus Dirk.
Voor de selfie-wand bij de ingang: Linda van der Slot (marketing) en Rene Beerepoot (product specialist lelies).
Marklily
Ook de samenwerking tussen kwekersvereniging MarkLily en Hobaho resulteerde in een uitgebreide presentatie. Naast de bekendere rassen uit eigen kraam waren ook noviteiten van andere veredelaars te zien. Hoewel de vereniging zelf gestopt is met veredelen en een flink deel van de kraam al is overgenomen, timmert het hard aan de weg op gebied van promotie en inspiratie. Bijzonder was o.a de officiƫle opening op dinsdag, waarbij internationale pers aanwezig was en o.a. de tweede editie van het inspiratieboek Yourlily, met daarin de mooiste foto's op groot formaat, werd gepresenteerd. Daarnaast waren in de gangen en de showkas noviteiten van te zien uit zowel het eigen assortiment als dat van andere veredelaars.
Presentaties bij Hobaho/Marklily
Links: internationale vakpers wordt rondgeleid door de showkas. Rechts, de tweede editie van het Yourliy inspiratieboek (foto's: facebook Marklily)