Chrysant scoort bij welgestelde Russen in Moskou
De chrysant is al geliefd in Rusland en staat daar vooral bekend als een «bloem voor iedereen». Om in Rusland succesvol te blijven moet je echter constant inspelen op de veranderende markt! In de huidige economische context heeft het team van Just Chrys in samenwerking met Sobolj zich gericht op een jong, trendgevoelig en goed verdienend publiek. In samenwerking met lokale partners in Moskou kregen de chrysanten een podium op de mode-afdeling van het warenhuis GUM.
Hier werden op de Russische smaak afgestemde boeketten chrysanten aan de klanten van de boetiek aangeboden. Dit uiteraard in samenhang met hun besteding aan kleding. Op de actiedagen ging de omzet van kleding 30% omhoog.
Deze fleurige promotie had ook de aandacht van het tijdschrift Fashion Magazine (online en in print). Zij plaatsten een artikel over de commerciële relatie tussen bloemen en mode. De promotie met de chrysanten werd gepresenteerd als voorbeeld van hoe je toegevoegde waarde voor bloem en kleding kunt creëren.
Ook het online platform Flower Experience besteedde aandacht aan de resultaten van de actie. De uitstraling van GUM is enorm in Rusland en wat daar succesvol is wordt als trendsettend opgepakt in de rest van het land. Bloemisten en modezaken hebben vergelijkbare acties opgezet in Rusland.
Sobolj richt zich op verkoopbevordering voor Nederlandse sierteelt op de Russische markt.Voor meer informatie kan men contact opnemen met Natasja Mironova (directeur): mail of via 06 51 59 61 21
Just Chrys is de promotiecampagne voor chrysanten die uitgevoerd wordt door Stichting Chryson, een samenwerkingsverband tussen de internationaal opererende veredelaars en vermeerderaars van chrysant Armada, Deliflor, Dekker Chrysanten, Dümmen Orange, Floritec en Royal van Zanten en de Nederlandse chrysantenkwekers.