EU-campagne #Lievelingsbloem van start in Duitsland en Frankrijk
Van 15 september tot en met 14 oktober is de campagne, die mede wordt gefinancierd door de Europese Unie, optimaal zichtbaar in Duitsland en Frankrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook en Twitter, maar ook via advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Door pr-berichtgeving en grootschalige pr-events, zoals een pop-up gallery in Berlijn, stimuleren we redacties en bloggers om aandacht te geven aan onze boodschap.
Campagne effect
In het najaar van 2015 bereikte de Lievelingsbloemcampagne meer dan 7 miljoen mensen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft volgens onderzoek de awareness voor bloemen als cadeau aanzienlijk vergoot. Het voornaamste doel van de campagne is om het fenomeen Lievelingsbloem te laden en de consument te laten nadenken over iemands favoriete bloem als cadeau. Onderzoek toont aan dat door de campagne de top-of-mind positie van bloemen als cadeau is gestegen. Ook heeft de campagne een positief effect gehad op de intentie om tot aankoop over te gaan. En dat vooral onder de beoogde doelgroep: de Cultivated Performers.
Klik hier voor meer informatie