Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Autumn Fair & Orchideeënplaza

Op de veiling in Naaldwijk vonden orchideeën- en plantenkwekers elkaar gisteren en eergisteren op een dubbel-beurs: de FloraHolland Autumn Fair en het Orchideeënplaza. Waarom beide evenementen samen moesten vallen - in het verleden zat er een week tussen - leek niemand precies te weten, maar de meesten waren er content mee. De aanloop was heel behoorlijk en een dit jaar tot nog toe goed lopende handel zorgde voor een positieve stemming.


Van linksboven mee met de klok: Steef van Adrichem en Danny Roeshart van Anco Pure Vanda; Nico Kortekaas van FloraHolland; Leo Zwinkels van LZ Orchideeen; en Thalita van ID Flor en Hilde van Carl Sales Support.
 

Beide evenementen kenmerken zich door weinig opsmuk en een ons-kent-ons sfeertje, hetgeen gewaardeerd wordt. De een zegt juist hier nog wel eens wat te schrijven, de ander waardeert het feit dat hij hier veel mensen spreekt die hij anders sowieso nodig eens had moeten opzoeken. Op het Orchideeënplaza wordt ook het 1-kar-en-niets-meer principe gewaardeerd: allemaal gelijk en geen partij die de halve vloer inneemt en alle publiek opeist.

In zowel de groene planten als de orchideeën is men bezig een goed jaar te draaien. De traditionele zomerdip voor wat betreft de eerste heeft zich dit jaar nauwelijks voorgedaan; bij de orchideeën zijn net deze weken wat minder, maar ook daar zit men in een positieve flow. 

Noviteiten en andere nieuwtjes bewaart men voor doorgaans voor de Trade Fair in november: op de Autumn Fair is vooral het bestaande assortiment, 'we zijn weer los met de ... ' en, toegeven, her en der een nieuw concept voor het najaar of de kerst onderwerp van gesprek. 

Klik hier voor een fotoreportage
Publicatiedatum: