Boeketten voor goed gevoel
fotocredit: Fleurop
Wakker schudden
Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Gevoelens als liefde of dankbaarheid zijn herkenbaar voor iedereen. Maar vaak is drukte het excuus om je waardering voor de ander niet te uiten. Met onze campagne willen we Nederland wakker schudden en aanzetten om in actie te komen met… bloemen! Via Fleurop.nl bestel je snel een mooi boeket. Onze bloemisten zorgen dat jouw gevoel in het boeket wordt gelegd én goed aankomt.” Wanneer een boeket voor 14.00 uur wordt besteld, garandeert Fleurop ‘same-day-delivery’. Vakmanschap, kwaliteit, betrouwbaarheid en service vormen de basiswaarden van Fleurop.
Campagne
De najaarscampagne krijgt vorm in vier verschillende commercials die met name via de radiozenders Skyradio en Q-music veelvuldig te horen zijn. Van Slingerland: “Met de keuze voor radio zetten we in op een groot bereik en een hoge contactfrequentie. Daarbij is radio een intiem medium en met onze boodschap willen we dicht bij de consument komen. In bijvoorbeeld de auto tijdens de spitsuren kun je vaak één op één met de consument communiceren en de boodschap goed door laten dringen. Dit is precies wat we willen bereiken.” Fleurop produceert tevens rich media banners waarin de thema’s dankbaarheid, spijt en liefde naar voren komen. Ze zijn online te zien via diverse websites en social media als Facebook en Instagram.
Timing
De najaarscampagne van Fleurop loopt tot begin december 2016. Van Slingerland: “We kiezen bewust voor deze periode buiten de belangrijke momenten als Valentijn en Moederdag om te benadrukken dat je elke dag van het jaar je waardering tot uiting kunt brengen.”
bron: Fleurop