Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

FloraHolland intensiveert controle op betrouwbaarheid van aanvoerinformatie

Klanten rekenen op betrouwbare en complete informatie en productkwaliteit. Dit laat nog fors te wensen over. Daarom gaat Royal FloraHolland de controle op de aanvoerinformatie en productkwaliteit intensiveren.



Ook worden aanvoerders actief begeleid die hun aanvoerinformatie nog niet op orde hebben. Met als doel: de productkwaliteit en de informatie op de klok klopt met de aangevoerde partij. Deze nieuwe werkwijze start per 21 november 2016.

Controle
Royal FloraHolland ontvangt wekelijks gemiddeld 1.625 reclamaties van klanten op partijen die op de klok gekocht zijn. Ze gaan actief en gericht producten controleren waar de dag ervoor over gereclameerd is. Wordt een afwijking geconstateerd, dan ontvangt de aanvoerder een heffing van 30 euro. Bij een correctie van A1 naar A2 kwaliteit worden planten in de A2 veilgroep geveild. Bij een correctie van A1 naar B wordt de partij niet geveild.

Overige maatregelen
Een andere maatregel om de informatie op de klok fors te verbeteren is het achteraan veilen indien een representatieve productfoto ontbreekt. Het uitrolschema wordt volgende week gepubliceerd. Tevens wordt de VBN website aangepast waardoor het opzoeken van de productspecificaties en de aanvoervoorschriften eenvoudiger wordt.

Bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: