Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Japanse leliekwekers zetten dochters in ter promotie

Eind oktober vond de vijfde en laatste lancering van de nieuwe “Lily Angels” plaats. Deze campagne is gestart door Lily Promotion Japan ter bevordering van leliebollen export naar Japan. Exporteurs uit Nederland, Nieuw Zeeland, Frankrijk en Chili werken samen met importeurs uit Japan.



De onthulling van de zes nieuwe “Lily Angels” vond plaats op de residentie van de Franse ambassadeur te Tokio. Voorafgaand vond het Lily Promotion Seminar plaats op de Nederlandse ambassade. Tijdens dit seminar werden de lelie promotie initiatieven tussen Nederland en Japan besproken en uitgelicht door mr. Isao Kaneto van iBulb. iBulb vertegenwoordigt 85 Nederlandse bedrijven die samen goed zijn voor 90% van de totale handelsomzet van bloembollen in Nederland.

Tijdens de sierlijke presentatie van de nieuwe Angels sprak Agroberichten Buitenland met Jan de Wit, directeur van een bloembollenbedrijf en voorzitter van de Far East Group van Anthos. De Wit benoemde het succes van het inzetten van de dochters van kwekers ter promotie. Vijf jaar geleden werd gebruik gemaakt van beroemde Japanners, maar dit was een dure optie en het inzetten van de dochter van kwekers geeft een persoonlijke draai. Hier zijn veel positieve reacties op gekomen en het idee is gekopieerd door andere snijbloem sectoren. De Wit vindt het bijzonder om te zien hoe meerdere landen samenwerken aan dit initiatief en dat de samenwerking een sterkere positie creëert. De Lily Promotion evenementen worden betaald vanuit een heffing die alle importeurs en exporteurs dragen.



Ook spraken wij kort met twee van de kersverse gezichten van de lelie bloembol. Rion Imari verwacht veel extra aandacht te krijgen vanwege haar rol. Haar vader is een kweker in de Niigate prefectuur. Haar drukste maanden zullen juli en augustus zijn. Samen brengen de Lily Angels een kalender uit en aan deze maanden zijn evenementen gekoppeld. Kayoko Uetake verwacht ook dat de promotie veel aandacht zal brengen en haar favoriete lelie is oranje. Dit jaar ligt de nadruk van de campagne op het versturen van lelies naar moeders op de verjaardagen van de kinderen als blijk van waardering.

Voor een korte impressie van het evenement zie deze video gemaakt door Lily Promotion Japan:



bron: Agroberichten Buitenland
Publicatiedatum: