Edventure bouwt alweer 8 jaar op rij ‘de meest duurzame stand van de Vakantiebeurs’. Vorig jaar werd haar stand uitgeroepen tot de ‘beste beurspresentatie’ van de Vakantiebeurs. Jaarlijks bouwen een groot aantal tuinbouwbedrijven mee aan deze stand. Op die manier laat Edventure zien dat de natuur die het bedrijf in Costa Rica aanbiedt, feitelijk ook in Nederlandse kassen te bewonderen is. Met gebruikmaking van biologische gewasbescherming, substraat gemaakt van kokosnoten, etc.
Het tuinbouwgedeelte wordt apart gepresenteerd in een corridor van 15 bij 6 meter. Aangrenzend wordt het informatie- en verkooppunt ingericht (4 bij 4 meter) wat tevens dient als ‘brug’ naar de stand van Edventure. Consumenten komen naar de Vakantiebeurs om zich te oriënteren op een reisbestemming en dus zal een gratis, volledig verzorgde reis naar Costa Rica al snel de aandacht trekken. Om die te winnen, zal men zich wel eerst flink moeten verdiepen in de tuinbouw.
Gratis pakket
Vanuit de tuinbouwstand worden bruggen geslagen tussen de (duurzame) tuinbouw in Nederland en tropische vakantiebestemmingen. Deelnemende tuinbouwbedrijven kunnen kosteloos:
- een stand inrichten die weergeeft op welke wijze de natuur gebruikt wordt om de Nederlandse producten te produceren;
- informatie verstrekken en producten verkopen vanuit een ‘informatie- en verkooppunt’;
- meegenomen worden in de PR van de Vakantiebeurs organisatie (280.000 unieke e-mailadressen);
- deelnemen als medeorganisator aan een educatieve prijsvraag waarin vragen over de deelnemende bedrijven centraal zullen staan en waarmee een volledig verzorgde reis voor 2 personen naar Costa Rica gewonnen kan worden. Deze prijsvraag wordt ontwikkeld door Edventure i.s.m. www.mooiwatplantendoen.nl, en dus met Bloemenbureau Holland.