Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rabobank:

"Volop kansen op bloei in Nederlandse sierteelt"

Hoe ziet de Nederlandse sierteeltsector eruit in 2027? In deze publicatie leest u wat ondernemers te wachten staat op het gebied van consumentengedrag, veranderingen in de wereldmarkt en ontwikkelingen in de keten. Zo herkent u de kansen voor een bloeiende toekomst van uw bedrijf.

Flexibele behoeften
De consument is minder voorspelbaar geworden. Het ene moment wil deze een zeer luxe boeket of een exclusieve plant, het andere moment koopt deze een aanbieding bij een discountformule (Aldi, Lidl) of supermarkt of bouwmarkt (AH, Jumbo, Praxis). Dezelfde persoon wil op verschillende tijdstippen bediend worden met producten van verschillende kwaliteit. Wij noemen deze koper de hybride consument. Bedrijven in de hele sierteeltketen moeten zich afvragen hoe zij op het veranderlijke koopgedrag van deze klanten kunnen anticiperen.



Stijgende internationale vraag naar bloemen en planten
Er bestaat een sterke relatie tussen koopkrachtstijging en groei van bestedingen in bloemen en planten. Op basis van de verwachte economische groei en de huidige consumptiewaarde verwacht de Rabobank dat de mondiale consumptiewaarde van bloemen en planten de komende 10 jaar wereldwijd bijna 50% zal groeien.

Lees het hele rapport op de Rabobank-website.
Publicatiedatum: