Bloemenshows blijken effectieve marketingstrategie
Tijdens de beurs werd de stand naar schatting bezocht door ruim 1.500 bezoekers: bloemisten, eigenaren van de bloemenwinkels, bloemensalons, handel. Deze mensen kwamen niet alleen uit Moskou en St.Petersburg, ook uit steden als Tula, Permi, Saratov en Ekaterinenburg was er veel belangstelling.
Via de verschillende sociale-mediakanalen van Sobolj bereikten de foto’s en berichten met de nieuwste trends voor bloemwerken zo’n 200.000 personen. Daarbij komen dan nog de 17 miljoen mensen die het online magazine Argument en Feiten lezen: hierin staat een uitgebreid interview met Natasja Mironova, directeur van Sobolj. Partner van Sobolj, Flowers by Macheliuk plaatste ook een reportage op hun website en diverse sociale media kanalen, die door 60.000 personen werd bekeken.
Deelnemende partner JustChrys kijkt ook tevreden terug op deze nieuwe beurs-ervaring. “Wij kiezen altijd bewust voor samenwerking met lokale partijen. Op de IPM maken Duitse bloemisten een vertaling met onze producten en op Fleurex staat in oktober een Brits team klaar. Via Flower Experience is door Russische bloemisten op hele eigentijdse wijze met onze bloemen gewerkt, maar wel passend bij de Russische cultuur. Bovendien was er voldoende ruimte voor interactie met de bezoekende bloemisten en hebben we veel content kunnen creëren. Hierdoor kunnen we gezamenlijk onze campagne op Rusland verder uitbouwen en nog beter aansluiten bij de behoeften van de Russische bloemist.”
Voor meer informatie:
Sobolj
Natasja Mironova
Postbus 2622
1000 CP Amsterdam
+ 31 (0) 299 40 1582
[email protected]
sobolj.eu