Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ad van Heesbeen, Asra Plant
Tandem van Asra Plant draait als geoliede machine
Tholen - Ad van Heesbeen is al een goede 25 jaar zelfstandig ondernemer van Asra Plant. Toen hij een jaar of 13 geleden kweker Robert Huijbregts tegen het lijf liep en de heren een goeie zakelijke klik bleken te hebben, werden beide kwekerijen samengevoegd. In het duo is Ad vooral de man van de verkoop en kon Robert zich nog meer toeleggen op zijn passie, de teelt. Sinds die tijd en in deze samenstelling vormen zij nu, samen de vrouw van Ad Annemarie, de drijvende kracht achter Asra Plants.
Ad met de nieuwe Mini Mels Blue
Men kweekt deels op containervelden en deels in (open en gesloten) kassen op verschillende locaties een breed assortiment – ruim 200 soorten(!) – tuinplanten en bomen. Bovendien doet men een stukje eigen veredeling, wat met enige regelmaat tot nieuwe introducties leidt.
Plantarium
Een leuk voorbeeld daarvan is de nieuwe variëteit in de Korenbloemaster Mels Blue: de Mini Mels en de Mega Mels. Deze soorten zijn vernoemd naar de zoon van Ad en Annemarie, Melvin, die bovendien zelf een aardige hand gehad heeft in de veredeling ervan. Op Plantarium zal Asra Plant deze variëteiten voor het eerst aan het grote publiek tonen.
Kwaliteit vs. prijs
Andere soorten waar de kweker zich op toelegt zijn tuinplanten als euonymus, juniperus, coniferen, ilex, thuja, skimmia, photinia, rhododendron, viburnum en meer. Eigenlijk komt iedere tuinplant in aanmerking voor productie, mits beide heren de gewenste match vinden tussen prijs en kwaliteit: de kwaliteit waaraan vooral Robert de eisen stelt, en het financiële plaatje, dat met name door Ad wordt ingevuld. "Onder de streep is het immers het belangrijker je marges te halen dan de goedkoopste te zijn,” meent Ad.
Sense of Nature
De samenwerking loopt als een goed geoliede machine. Meest illustratief is allicht het feit dat men het sterke verkoopmerk "Sense of Nature" heeft weten op te bouwen, dat inmiddels bekend is bij tuincentra en consumenten door heel Europa. Naast een stevige kwaliteit is een van de factoren die het merk tot een succes maken het enthousiasme van Ad zelf, die in verschillende video’s á la Rob Verlinden in luttele seconden de kijker een liefde voor planten aanpraat.
Tot slot benadrukt Ad de samenwerking met partijen door de hele keten heen: "Wij bouwen een consumentenmerk, maar niet zonder onze exporteurs die onze planten distribueren naar onze klanten door heel Europa. Wij willen iedereen waar dan ook beleveren, maar wat dat betreft blijft logistiek altijd de aandacht eisen.”
Voor meer informatie:
Asra Plant
Oude Tramweg 4, 2321 Meer (België) Tel BE: 0032-33-159112 of Tel NL: 0031-73-5134700 F: 0031-73-5130159 M: [email protected] www.asraplant.eu