Speciaal voor tuinliefhebbers
Volledig uitgekeken
De campagne had verrassende, positieve resultaten! De video’s waren zo aantrekkelijk en vreemd dat ze alle drie voorafgaand aan de eerste vorstvrije dag voor 99,9% werden uitgekeken. Oftewel van de 30 seconden video werden ze allemaal 30 seconden uitgekeken (benchmark meestal rond de 10 seconden).
Positieve reacties, vooral onder mannen
De comments en reacties online onder uitingen waren ook zeer positief. De campagne viel wel meer bij mannen dan bij vrouwen in de smaak. Daarnaast hebben we een Brand Lift Study op Facebook gedaan om te kijken hoe snel mensen het merk konden herinneren en gezien hebben. Deze was onder de ondervraagden, die in contact waren geweest met de advertentie, behoorlijk hoog ten opzichte van de Benchmark.
Een vruchtbare start
Door de vruchtbare start en het succes van de Bodenfrostfreitag-campagne wordt deze komende twee jaar weer ingezet. De campagne gaan we volgend jaar verder uitrollen en ook in Nederland inzetten met een gekoppeld activatiecomponent.