Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemenbureau presenteeert resultaten Bodenfrostfreitag

De resultaten van de campagne Bodenfrostfreitag, die van week 17 tot en met week 19 in Duitsland liep, zijn binnen. De kick-off van de awareness campagne voor vorstgevaar focuste zich met name op de steden Keulen, Berlijn, München, Düsseldorf en Hamburg en werd ondersteund met media-inzet.

Speciaal voor tuinliefhebbers
‘Wanneer kan ik mijn plantjes veilig zonder vorstgevaar buiten neerzetten?’ Bloemenbureau Holland maakte het dit jaar duidelijk met de campagne Bodenfrostfreitag. De campagne gebruikte weersvoorspellingen om consumenten te informeren over het grillige voorjaarsweer middels video’s, pushberichten en een Facebook Live sessie. Zo weten tuinplantenliefhebbers wanneer nieuwe plantjes naar buiten mogen en wanneer ze deze moeten beschermen tegen (mogelijke) vorst aan de grond.



Volledig uitgekeken
De campagne had verrassende, positieve resultaten! De video’s waren zo aantrekkelijk en vreemd dat ze alle drie voorafgaand aan de eerste vorstvrije dag voor 99,9% werden uitgekeken. Oftewel van de 30 seconden video werden ze allemaal 30 seconden uitgekeken (benchmark meestal rond de 10 seconden).

Positieve reacties, vooral onder mannen
De comments en reacties online onder uitingen waren ook zeer positief. De campagne viel wel meer bij mannen dan bij vrouwen in de smaak. Daarnaast hebben we een Brand Lift Study op Facebook gedaan om te kijken hoe snel mensen het merk konden herinneren en gezien hebben. Deze was onder de ondervraagden, die in contact waren geweest met de advertentie, behoorlijk hoog ten opzichte van de Benchmark.

Een vruchtbare start

Door de vruchtbare start en het succes van de Bodenfrostfreitag-campagne wordt deze komende twee jaar weer ingezet. De campagne gaan we volgend jaar verder uitrollen en ook in Nederland inzetten met een gekoppeld activatiecomponent.

bron: Bloemenbureau Holland
Publicatiedatum: