Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Vogue Flower Market in de tuin van het Rijksmuseum
Op zondag 2 september vond de allereerste Vogue Flower Market plaats in de prachtige tuin van het Rijksmuseum in Amsterdam. Er was een gigantische bloemenmarkt, waar lezeressen met het Vogue septembernummer een boeket uit mochten zoeken van diverse Nederlandse kwekers.
Bezoekers konden op andere manieren kennis maken met bijzondere parfums met bloemen als ingrediënt. Zo was er Marc Jacobs ijs dat is geïnspireerd op de Daisy geur gedecoreerd met gerbera’s. Bij Tiffany & Co kon men op de foto omgeven door een heuse parfumflacon met iris. Hugo Boss zorgde voor ‘augmented sensuality’ met freesia en lavendel. Een meditatie workshop bij Philosophy met lelietjes-der-dalen en rozen. Om van de dag een onvergetelijke dag te maken was er een Chloe photobooth met trosrozen.
De Vogue Store was de hele dag geopend. In het Vogue Café werden petit fours, koffie, champagne en lunch geserveerd tijdens muziekoptredens van jonge, talentvolle artiesten.
Voor de speciale gelegenheid ontwierp Rijksmuseum in samenwerking met Gazelle twee kunstzinnige fietsen met werken van Vermeer en Rembrandt waarmee de modieuze bezoekers fleurig op de foto gingen met bloemen in de fietsmand en een bloemenboog als achtergrond. Rijksmuseum organiseerde ook een inspirerende Art Class bloemstillevens tekenen. Vogue Flower Market kan met duizenden bezoekers op deze zonovergoten zondag een overweldigend succes genoemd worden!
Vogue Flower Market
Het idee ontstond eigenlijk al tijdens de Vogue Living lancering in het trendy Corso Como in Milaan: een bloemenmarkt op een modieuze wijze door Vogue vormgegeven in samenwerking met LM Flower Fashion. Afgelopen zondag kwam dit idee tot leven en zo werd de eerste Vogue Flower Market een drukbezocht en bloeiend event.
De opkomst was overweldigend: de Vogue Flower Market ging om 11 uur open en om 10.30 uur stond er al een flinke rij voor de ingang van de poort naar de tuin van het Rijksmuseum tuinhek. Bij het entree was de kleine auto een geliefd fotomoment maar binnen was de bloemenboog met de Gazelle fiets een hit. Tot na sluitingstijd gingen bezoekers enthousiast op de foto. In deze bloemenboog waren bloemen van alle deelnemende kwekers gepresenteerd.
Voor de speciale gelegenheid ontwierp Rijksmuseum in samenwerking met Gazelle twee kunstzinnige fietsen met werken van Johannes Vermeer en Rembrandt van Rijn waarmee de modieuze bezoekers fleurig op de foto gingen met ook bloemen in de fietsmand.
De modieuze bloemenmarkt werd geopend door hoofdredacteur Karin Swerink, waar lezeressen met het Vogue septembernummer een boeket uit mochten zoeken van de diverse kwekers waaronder trosrozen, gerbera’s, zonnebloemen, anthuriums, nerine, lelies, witte en rode rozen, freesia’s, calla’s, chrysanten, clematis, eryngium, delphinium, astrantia, anjers, hypericum, polianthus, gloriosa.
Bloemengeuren Bezoekers konden op andere manieren kennis maken met bijzondere parfums met bloemen als ingrediënt. Zo was er Marc Jacobs ijs dat is geïnspireerd op de Daisy geur gedecoreerd met gerbera’s. Bij Tiffany & Co kon men op de foto omgeven door een heuse parfumflacon met iris. Hugo Boss zorgde voor ‘augmented sensuality’ met freesia en lavendel. Een meditatie workshop bij Philosophy met lelietjes-der-dalen en rozen. Om van de dag een onvergetelijke dag te maken, was er een Chloe photobooth met trosrozen.
Rijksmuseum Art Class Jong en oud genoten zichtbaar van de bloemenpracht. En dat was ook te zien tijdens de door Rijksmuseum georganiseerde Art Class waar bezoekers bloemstillevens konden tekenen. Uit een selectie bloemen konden zij een bloem kiezen om deze vervolgens op eigen wijze kunstzinnig te tekenen.
Nederlandse bloemen
Vanaf de lancering van Vogue Nederland in 2012 zijn de bloemen via LM Flower Fashion verbonden met het magazine dat in 2016 is uitgeroepen tot beste magazine van Nederland.
Na de lancering met de iconische Vogue letters in rozen, bloemen tijdens de Vogue Fashion Night Out avonden, het Vogue Fashion Festival en de bloemrijke viering van de vijfde verjaardag van Vogue Nederland en veel fleurige Vogue gelegenheden werd de Vogue Flower Market een bloeiend succes!
Met name via de hashtag #vogueflowermarket op Instagram is te zien hoe de bezoekers de bloemen beleefden!
In samenwerking met de Vogue stylisten werden bloemen samengesteld die onderdeel werden van alle settings en de bloemenmarkt. Trosrozen via Voorn Spray Roses, gerbera’s via Coloured by Gerbera, een selectie van Marginpar waaronder clematis, eryngium, delphinium, anjers, astrantia en hypericum, zonnebloemen via Sunrich – Van Gogh’s Favourite, nerine via Nerine.nl, chrysanten via Zentoo, anthurium via Anthuriuminfo, White Naomi rozen via Roseworld, freesia’s via Hofland Freesia, lelies via Roselily en Moerman Lilium, calla’s via De Haas Calla’s, Grand Prix rozen van Voorn Rozen en gloriosa via Crown Jewels Gloriosa. De bloemen werden in de bloemenboog en de arrangementen verwerkt in producten van OASIS Floral Products. De bloemen werden verzameld bij Star van der Gugten.
Met dank aan: Karin Swerink, Vogue redactie, Wendy Pooters van Potige Musketiers, Mek Styling, Alessio Minotto, Natasja Turk, Voorn Spray Roses, Marginpar, Zentoo Chrysanthemums, Coloured by Gerbera, Sunrich – Van Gogh’s Favourite, Takii Seeds, Anthuriuminfo.com, Nerine.nl, Roseworld, Moerman Lilium, Roselily, Decorum, De Haas Calla’s, Hofland Freesia, Crown Jewels Gloriosa, Star van der Gugten, OASIS Floral Products.