Donderdag 10 oktober 2018 vond de landelijke productbijeenkomst Kalanchoë plaats bij Eosta in Waddinxveen. Ruim 30 Kalanchoe-kwekers en – veredelaars waren aanwezig bij de presentatie van het promotieplan Kalanchoë 2019 - 2021. Een unieke 100% van deze kwekers stemde in met een vervolg van de promotiecampagne van 1 januari 2019 t/m 31 december 2021.
Van links naar rechts: Leo de Vries, promotie commissie Kalanchoë, Anne-Jan Steenbeek (projectleider product specifieke promotie Kalanchoë Royal FloraHolland), Paul Ras (Sense marketing & more) en Rene van Dop (voorzitter FPC Kalanchoë).
Het plan 2019-2021 is een vervolg van de huidige Kalanchoë-promotie. Het beschikbare budget wordt bijeengebracht met een verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van Kalanchoë. Deze heffing is conform de product specifieke promotieregeling zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.
Draagvlak groot
De aanwezige kwekers vertegenwoordigden 88% van de totale omzet van de Kalanchoë. De promotiecommissie krijgt met deze uitslag het volste vertrouwen om de campagne voor de komende drie jaar verder vorm te geven. De promotieactiviteiten focussen zich vooral op activiteiten en verkoopactivatie in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Nederland.
Promotieheffing
Via de Royal FloraHolland promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2019 alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van Kalanchoë. Deze promotieheffing van 0,20% over de omzet wordt 4 x per jaar geïnd.
Aandacht duurzaamheid groeit
De bijeenkomst vond plaats bij Eosta, wereld marktleider in de verkoop van biologische groenten en fruit. Naast een rondleiding gaf Gert Kögeler van Eosta een interessante presentatie over hun activiteiten, campagnes en projecten. Tijdens de productbijeenkomst stonden naast de promotie ook duurzaamheid, Kalanchoe Garden, het plantenpaspoort en het Quality blok Kalanchoë geagendeerd.
De Uitslag: 100%
bron: FPC Kalanchoe