De relatie tussen bloemen en ballet bestaat al eeuwen : in de 19e eeuw verscheen de Russische ballerina Mathilda Ksjesinskaja al ten tonele in een met bloemen bewerkte jurk.
Juist hortensia past hierbij goed, omdat de bloem elegant is en grandeur heeft. Met een paar bloemen maak je al een fantastische indruk. Het was daarom voor Sobolj naar eigen zeggen een bijna logische keuze om voor de promotie van snijhortensia in Rusland het thema “ballet” te kiezen voor de storytelling.
Voor de campagne van Hydrangea World is contact gezocht met een vooraanstaande balletschool in Moskou: de “Notenkraker”. De jonge ballerina’s werden nog mooier gemaakt met accessoires van hortensia’s. De styling werd verzorgd door de beste Russische styliste van 2017: Xenia Pesho, samen met fashion bloemiste Anna Tsjajkovskaja. De studio van Alexej Popov maakte de fotoreportages van de dansende ballerina’s:
De campagne bereikte in enkele maanden tijds via het netwerk en eigen platform Flower Experience van Sobolj, en netwerken van zijn strategische partners, rond de 500.000 Russischtalige volgers. Deze volgers zijn niet alleen mensen in het directe netwerk van Sobolj, ook de stylisten en fotograaf van de campagne postten regelmatig beelden van de campagne, wat een echt sneeuwbal effect veroorzaakte.
Zo bereikte Sobolj voor Hydrangea World op een innovatieve manier met Russische publiek rond het thema “Bloemen en Ballet”.
Voor meer informatie:
Sobolj
Natasja Mironova
Postbus 2622
1000 CP Amsterdam
+ 31 (0) 299 40 1582
[email protected]
sobolj.eu