Donderdag 18 oktober 2018 vond de landelijke FPC-productbijeenkomst Gerbera plaats bij Royal Schmidt Seafood in Rotterdam. Een groot deel van de gerberakwekers en veredelaars was aanwezig. Tijdens deze bijeenkomst is de gerbera promotiecampagne voor 2019-2021 gepresenteerd. Het campagneplan werd positief ontvangen: 100% van de aanwezigen zei JA tegen het plan.
FPC-productbijeenkomst Gerbera bij Schmidt Seafood in Rotterdam
Nieuwe koers
Het nieuwe promotieplan is een volgende stap in de gerberapromotie van de gezamenlijke gerberakwekers en veredelaars, verenigd in Coloured by Gerbera. In samenwerking met Vandeez en ondersteund door Royal FloraHolland is het nieuwe plan tot stand gekomen. In het nieuwe plan zullen de online activiteiten verder worden ontwikkeld, gezamenlijk met offline campagnematerialen. Coloured by Gerbera blijft nieuwe en actuele content ontwikkelen voor diverse kanalen. In april 2019 zal er een grote activatiecampagne plaatsvinden in samenwerking met bloemist en groothandel. Op de komende Trade Fair in Aalsmeer zal deze campagne worden gepresenteerd. Naast promotie richting bloemist en groothandel wordt er ook een plan uitgewerkt richting retail om meer te gaan samenwerken in gerberapromotie.
Evenals afgelopen jaren blijft Coloured by Gerbera nationaal en internationaal events ondersteunen met gerbera’s om de kleurenpracht, diverse vormen en vrolijkheid te laten zien.
Groot draagvlak gerberakwekers
De aanwezige gerberakwekers vertegenwoordigen 75% van de totale omzet van de gerbera. De promotiecommissie heeft dus het volle vertrouwen om de promotie van gerbera de komende drie jaar verder vorm te geven. De promotieactiviteiten focussen zich vooral op activiteiten in Duitsland en Nederland. De online activiteiten richten zich op geheel Europa.
Promotieheffing gerbera
Via de Royal FloraHolland promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2019 alle gerbera-aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van gerbera. Deze promotieheffing van 0,15% over de omzet wordt vier keer per jaar geïnd. Deze heffing is conform de productspecifieke promotieregeling zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.
Royal Schmidt Seafood
De bijeenkomst vond plaats bij Royal Schmidt Seafood in Rotterdam. Er werd gestart met een toelichting op de activiteiten van de FPC Gerbera van afgelopen jaar. Na het agendapunt promotie kregen de aanwezigen een rondleiding door het bedrijf en een presentatie van haar activiteiten. Opvallend was dat de vismarkt veel gelijkenissen heeft met de bloemenmarkt. Denk hierbij aan afzet via de Klok, ontwikkelingen rondom duurzaamheid & certificering en productkwaliteit.
Voor meer informatie:
Coloured by Gerbera
[email protected]
www.colouredbygerbera.com