Het coöperatie van Poinsettiakwekers, Stars for Europe, voert een promotiecampagne richting consumenten in Nederland en België. Dit jaar ligt de focus op de presentatie van de kerstster als ideale sfeermaker in het najaar. Ook in andere Europese landen wordt een promotiecampagne gevoerd.
Overal stralende sterren
De extra vroege start van het seizoen, vanwege het warme en zonnige weer, trok de aandacht van veel media. Zo kopte onder meer de Telegraaf, het AD en tv-programma Goedemorgen Nederland over de stylingsmogelijkheden met de kerstster. Tijdens de uitzending van 12 november van het programma Koffietijd op RTL4 laat ook Sarah Dikkers zien dat kerststerren uitnodigen uit tot creativiteit. Daarnaast schrijven populaire lifestylebladen en bloggers over de kerstster als sfeermaker in de maand november.
Via de eigen social media kanalen van Stars for Europe wordt informatie en kerststerinspiratie gedeeld. De Facebookpagina (@Kerstster) is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen terwijl Instagram (@TheChristmasStar) en Pinterest (www.pinterest.de/MyChristmasStar) voor de gehele Europese campagne worden ingezet. De komende weken wordt meer media-aandacht verwacht.
Handelsactivatie
Om de detailhandel te stimuleren in te haken op de campagne, is er gratis promotiemateriaal beschikbaar. Bloemisten, tuincentra en exporteurs kunnen onder meer kostenloos gebruik maken van sfeerfotografie, posters en banners. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Stars for Europe via [email protected].