In januari 2019 zal de 2e editie van het Intrapreneurship Programma van HortiHeroes starten. 16 talenten van 10 bedrijven uit de Food & Flower Industry doen momenteel mee aan de nog lopende 1e editie. Zij krijgen in het programma startup tools, vaardigheden en mindset aangeleerd om een innovatieproject binnen hun bedrijf te realiseren en zo hun bedrijf van binnenuit te vernieuwen.
De Class van 2018
Waarom een tweede editie? De organisatie legt uit: "De Nederlandse Food & Flower Industry heeft de kennis en ervaring om de hele wereld te voorzien van lokaal geproduceerd, duurzaam en hoogwaardig voedsel in een groene, gezonde omgeving terwijl het Nederland economisch sterker en toekomstbestendiger maakt. Om dit te bereiken heeft de sector jong talent nodig die zich willen inzetten om nog meer uit deze branche te halen."
Twee jongeren die deelnemen aan de eerste editie reageren. Artie Dewnarain, calculator bij Kubo zegt: “Als bedrijven hun werknemers inzetten voor het intrapreneurship programma van HortiHeroes, zullen zij de concurrentie een stap voor zijn.” Melvin van der Zeyden, accountmanager bij Yex: “Het programma heeft mijn verwachtingen overtroffen, ik heb dankzij dit project een compleet andere mindset gekregen. Hierbij heeft het programma mij handvatten gegeven om verandering door te voeren binnen het bedrijf waar ik werk.”
Het programma is er voor young professionals (HBO/WO-niveau) tussen de 25 en 40 jaar. Zij kunnen zich aanmelden via http://hortiheroes.com/programmas/.
Deadline aanmelden: 7 december.
Vooraf organiseert HortiHeroes op donderdag 29 november 2018 een informatiebijeenkomst. Aanmelden kan via http://hortiheroes.com/programmas/.
Voor de gelegenheid maakte HortiHeroes een promotiefilmpje.