Met de komst van Nancy van Kleef krijgt Bloemenbureau Holland er een ervaren kracht bij in het bestuur met een cijfermatige achtergrond en veel ervaring in het uitbouwen van merken.
Met de samenstelling van een nieuw bestuur zet Bloemenbureau Holland naast collectieve promotie extra in op shopper activatie. Nancy van Kleef, werkzaam als marketing director bij FleuraMetz, neemt in januari de positie over van Marcel Zandvliet. "We kennen Nancy heel goed," zegt Dennis van der Lubbe, directeur Bloemenbureau Holland. "Ik ben blij dat ze zich bij het bestuur zal voegen, gezien haar professionele marketingkennis en marketingervaring binnen onze branche.”
Van Kleef werkte jarenlang als assistent-accountant voor ze overstapte naar retail waar ze voor zowel kleine organisaties als multinationals werkte. Nancy staat bekend als een formulespecialist. "Werken voor grote merken heeft me inzicht gegeven in het bouwen en onderhouden van een formule," zegt ze. "En heeft me overtuigd van het nut om productgroepen elkaar te laten versterken, om zo resultaten te optimaliseren. Ik zie de unieke waarde van Bloemenbureau Holland, maar ook het belang van commercieel resultaat."
De wisseling in het bestuur past in de nieuwe opzet van Bloemenbureau Holland. Die richt zich specifiek op de collectieve promotie van de sierteeltsector en deze promotie meer te laten aansluiten op de praktijk. Dit gebeurt door naast de bekende awareness campagnes van Bloemenbureau Holland extra shopper-activatie in te zetten. Volgens Bloemenbureau Holland kan samenwerking met telers en handelaren de consumentenbeleving en afzet van de bloemen en planten nog meer stimuleren.
bron: BBH