Het online platform Into Green werd vijf jaar geleden op de Tradefair gelanceerd. Het betreft een samenwerking tussen brancheverenigingen VHG (hoveniers en interieurbeplanters) en VGB (handel in bloemen en planten). Beide brancheverenigingen zagen namelijk al jaren een steeds grotere stapel onderzoek ontstaan waarin steeds duidelijker werd aangetoond dat planten veel meer zijn dan alleen leuk en een modegevoelig stylingselement. Planten bleken de lucht te zuiveren door Vluchtige Organische Stoffen (VOS) op te nemen en weer ander onderzoek toonde aan dat planten mensen kalmer en gelukkiger maken. Doel van Into Green is altijd geweest deze kennis voor een breed publiek toegankelijk te maken.
lancering Into Green in 2013 door directeur VHG Egbert Roozen en directeur VGB Robert Roodenburg
Into Green werd een internationaal online magazine/website vol inspirerende en met onderzoek onderbouwde artikelen die allemaal het doel hadden om de boodschap dat (binnen)planten mensen gezonder en gelukkiger maken bij professionele doelgroepen op de agenda te krijgen. Denk hierbij niet alleen aan architecten of projectontwikkelaars, maar ook aan kwekers, handelaren, bloemisten, hoveniers en interieurbeplanters.
En nu stopt men ermee. Oftewel, met het concept Into Green. Als 'groen-enthousiast netwerk' gaat men echter wel door en wel via de EILO (European Interior Landscaping Organisation) en Natuurlijk Werkt . Hoe dat er precies uit gaat zien kunt u hier lezen (onderaan de pagina).
bron: Into Green