De telers van Amaryllis hebben 5 juni jl. ingestemd met het vervolg van het Amaryllis campagneplan 2019-2022. 78% (36 leden) van de totale ledenomzet van de Amaryllis Royal FloraHolland lidaanvoerders was vertegenwoordigd. 67,8 % van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de Amaryllis promotie en de daarbij verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van Amaryllis.
Promotieplan 2019-2022
In opdracht van de FPC Amaryllis heeft de promotiecommissie van Amaryllis telers onder begeleiding van Royal FloraHolland samen met het bureau Concept Factory het campagneplan opgesteld. ‘Amaryllis het hele seizoen (november-februari) in het bloemistenschap aanbieden is het hoofddoel’, zo luidt de boodschap van promotiecommissie, ‘De samenwerking met Bloemenbureau Holland versterkt onze campagne en sluit met shopper-activatie goed aan om de consument te stimuleren meer en vaker Amaryllis bij de bloemist te kopen. Wij zijn trots dat het Amaryllisvak de promotie steunt’.
Na het akkoord van de FPC Amaryllis is het promotieplan 2019-2022 voorgedragen voor stemming. Dit is conform de productspecifieke promotieregeling zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.
Productspecifieke promotieregeling
Via deze promotieregeling dragen vanaf 1 oktober 2019 alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan het vervolg van de Amaryllis promotie. Deze promotieheffing van 0,25% voor Amaryllis over de omzet wordt 4 x per jaar geïnd. Over de periodes januari tot en met maart, april tot en met juni, juli tot en met september en oktober tot en met december.
De looptijd, en daarmee de inning eindigt op 30 september 2022.
De promotiecommissie Amaryllis gaat de komende tijd gezamenlijk aan de slag om het promotieplan en het vervolg van de campagne de komende jaren ten uitvoer te brengen.
Heeft u vragen of opmerkingen over het promotieplan? Neem dan contact met [email protected]