Tijdens de inmiddels bekende GTC Days, van 3 - 8 november, was de belangstelling voor bijzondere bloemen en planten groot. Vakspecialisten konden in het Waterdrinker Green Trade Center bijzondere noviteiten bewonderen en natuurlijk was ook de rest van het GTC gevuld met prachtige handel. Dat klanten speciaal deze week richting het GTC waren getrokken, was te merken aan de vele volle karren die het GTC verlieten.
Fons de Bon met de Future Plants en rechts de Amaryllisshow
Future Plants en Novelties & Specialties
GTC specialist Fons Bon gaf bezoekers een kijkje in de toekomst. Hij vertelde alles over Future Plants: bijzondere planten die nog niet op de markt zijn, zoals de Alocasia zebrina black en de Philodendron verrucosum lincensi. Bezoekers konden de eerste blikken werpen op deze nieuwe planten, die in 2020 exclusief bij Waterdrinker worden gelanceerd als Novelty & Specialty. Een echte aandachtstrekker was de stoere Mangave, tentoongesteld door GTC specialist Ed Mol. De Mangave is een kruising tussen de Agave en de Manfreda. Deze plant heeft het beste van beide werelden: de krachtige vorm van de Agave en de unieke, kleurrijke bladprint van de Manfreda.
Een vrolijke ' swingende bloem' en Ed Mol met de Mangrave
Meet & Greets met specialisten
Het succes van de GTC Days was mede te danken aan de grote bijdrage van kwekers en partners Dobbeflowers en Dillewijn Zwapak. Zij boden niet alleen een prachtig assortiment aan, maar zorgden daarnaast voor een constante aanvoer van producten én vermaak. Zo waren er Meet & Greets met specialisten, inspiratievolle presentaties en een fantastische show rondom de campagne voor de snij-Amaryllis ‘Hello it’s me’ door Florian Seyd en Ueli Signer van The Wunderkammer.
Inspiratie & entertainment
Er hing een gezellige, ontspannen sfeer tijdens de GTC Days. Het prachtige aanbod en de kwekerspresentaties waren een bron van inspiratie voor bezoekers. Bovendien was er allerlei entertainment. De zingende bloem, de levende plant en de ‘Meisjes van het Compliment’ zorgden voor een feestelijke sfeer. In de koude kas werd iedereen lekker warm gehouden met warme chocomelk en koekjes. Een extra service, dat veel bezoekers inspireerde om ook in de eigen winkel door te voeren. Tenslotte was er natuurlijk weer het prijzenrad. Zo gingen veel bezoekers niet alleen met een grote glimlach en mooie aankopen, maar ook met een verrassende prijs naar huis.
bron: Waterdrinker