Op maandag 20 juli heeft Charlie works de deuren geopend van het Charlie center. Binnen het Charlie center zal er centraal, waar mogelijk meer digitaal en grenzeloos gewerkt worden om zowel klant als medewerker beter en sneller van dienst te kunnen zijn. "Als Europese uitzendbureau maken wij hiermee stappen op het gebied van verbetering van service, meer grenzeloze samenwerking en meer online dienstverlening."
Eind 2019 veranderde het voormalige Van Koppen & Van Eijk van naam en ging het onder de naam Charlie works een nieuwe koers varen. Het bedrijf kondigde bij de lancering van de nieuwe naam al aan kritisch naar de organisatie te zullen kijken en grote stappen te willen maken op het gebied van innovatie, efficiëntie en klant- en medewerkerstevredenheid.
In dit kader is begin 2020 een grootschalig onderzoek uitgevoerd waarin zowel medewerkers als klanten naar hun mening en input zijn gevraagd om deze plannen verder vorm te geven.
Flavia van As, COO: “Meteen na de lancering van onze naam zijn we hard aan de slag gegaan met plannen om onze organisatie te verbeteren en toekomstbestendig met de tijd mee te laten bewegen. Op het gebied van digitalisering hebben we vanaf dat moment een hele nieuwe koers ingezet. De coronacrisis en als gevolg het meer online werken maakte dat wij veel sneller dan wij aanvankelijk dachten weer volgende stappen richting de toekomst kunnen maken.
De plannen kwamen door het (gedwongen) gebruik van online tools in een stroomversnelling terecht. Wanneer je wilt blijven innoveren en verbeteren zul je ook deze tijden met een open en toekomstgerichte blik het hoofd moeten bieden.”
Sterkere ondersteuning
Het Charlie center bevindt zich naast het hoofdkantoor in Den Haag. Het biedt Charlie works de mogelijkheid om de bereikbaarheid te vergroten en een sterkere ondersteuning te bieden voor haar opdrachtgevers en uitzendpersoneel. Door waar mogelijk te centraliseren en meer online te werken wordt de beschikbare informatie meer inzichtelijk. Daarmee kan het bedrijf grenzelozer en efficiënter werken en kan Charlie works een betere dienstverlening bieden.
Flavia van As: “Vanuit het Charlie center gaan we aan de slag met onder andere een centraal support center, de centrale planning en diverse ondersteunende afdelingen. Met behulp van de online tools kunnen we onderling sneller schakelen en vervagen de afstanden steeds meer.
Buiten dat, denken we een veel betere service te kunnen bieden doordat de openingstijden en contactmogelijkheden van ons support center verruimd zijn en deze medewerkers van de juiste tools zijn voorzien. Op deze manier kan de afdeling zo snel mogelijk antwoorden en met oplossingen komen.”
De traditionele recruitmentstores die Charlie works in Nederland heeft, krijgen een andere invulling en zullen in sommige gevallen verplaatsen naar een andere locatie. De vestigingen zullen veranderen in servicepunten die flexplekken en vergaderruimtes bieden en waar flexkrachten van de benodigde bedrijfsmiddelen voorzien worden.
Voor meer informatie:
Charlie works
www.charlieworks.eu/