Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Peter Vrouwe, Hoven en de Mooij

Verminderde bewegingsvrijheden kopers ondervangen met extra service

Tholen - Door de vele verschuivingen, die op de veilingen plaatsvinden, moet ook Hoven en de Mooij continu meebewegen. “Daar waar we voorheen de bestellingen ontvingen van volle blikken/karren zijn de wensen van de klanten veel specifieker geworden. Klanten bestellen liever 2 x het juiste aantal bloemen dat ze willen ontvangen, dan dat ze zelf een voorraad neerzetten. Wij zijn daarom vaak “de voorraad” voor veel van onze klanten. Op die manier spelen wij zoveel mogelijk op deze wensen in.”

Aan het woord is Peter Vrouwe, relatiemanager bij Hoven en de Mooij. Dagelijks zijn een tiental inkopers op alle veilingen bezig om alle producten in te kopen. De afgelopen jaren is het aanbod van snijbloemen enorm gegroeid naast het brede assortiment van rozen is ook het aanbod van andere variëteiten enorm toegenomen.

“Vanuit Aalsmeer is het mogelijk de producten snel uit te leveren naar onze klanten. Om onze klanten in Rijnsburg op hun wenken te bedienen, hebben we een vroege bus ingezet. Bloemen, die voor 6 uur in de ochtend besteld zijn uit de voorraad van Hoven en de Mooij, zitten om 7 uur in een bus naar Rijnsburg. Ook op veiling Naaldwijk rijden dagelijks vrachtwagens en busjes op en neer.”

Om het de kopers makkelijk te maken, zoekt Hoven en de Mooij continu naar verbeteringen, vervolgt Peter. “Zo is recentelijk de webshop overzichtelijk gewaakt en makkelijk te navigeren. Ook is deze nu responsive, zodat hij eenvoudig toegankelijk is met de telefoon. Het gebeurt regelmatig dat kopers onze webshop open hebben staan tijdens hun verkoop, zodat ze direct inzicht hebben welke producten ze tegen welke prijs kunnen aanbieden. Door er zo kort op te zitten, worden er minder fouten gemaakt.”

Ondanks alle veranderingen ziet Hoven en de Mooij de toekomst positief tegemoet. “Daar waar op de veilingen de bewegingsvrijheden van de kopers minder worden - denk aan het schouwen van de bloemen, het niet meer op de tribune kunnen kopen, het landelijk veilen – proberen wij deze problemen voor hen weg te nemen."


Hoven & De Mooij
Peter Vrouwe
E: [email protected]
www.hovenendemooij.nl

 

Publicatiedatum: