In de aanloop naar Moederdag (9 mei), een van de allerbelangrijkste dagen in het jaar voor de bloemenhandel, lanceert Plantion de inspiratiecampagne ‘Samen met mama’.
Plantion inspireert haar klanten op allerlei manieren voor de belangrijke feestdagen in het jaar. Voor Moederdag begon dit op 21 april met een livestreamevent met arrangeurs en influencers. De volgende stap is de campagne ‘Samen met mama’.
Bloemenkaarten
Plantion ontwikkelde voor haar klanten speciale ‘Samen met mama’ bloemenkaarten, voorzien van een QR-code voor nog meer inspiratie. De bloemisten krijgen ook een social mediakit om hun eigen online promotie vorm te geven. Om de campagne kracht bij te zetten, schreef influencer Lisanne van de Klift (56.000 volgers) een blog en postte een bericht op Instagram. Via een winactie op Facebook en Instagram geven Plantion en bloemisten ten slotte ook nog een aantal kruidenpakketten weg. Volgers moeten daarvoor een foto delen waarbij ze samen met hun moeder aan het werk zijn met bloemen of planten.
Bron: Plantion