Eind vorig jaar is het 48 pagina’s dikke themamagazine met een speciale feesteditie geïntroduceerd. Het themamagazine verschijnt tweemaal per jaar – april en september – in een oplage van ruim 20.000 exemplaren en geeft bloemisten inspiratie vanuit maatschappelijke trends en ontwikkelingen. “Trendwatchers hebben voor 365 dagen bloemen een nieuwe consumententrend gespot: Get Crafty. Deze trend draait om het herwaarderen van oude ambachten en om het ontdekken van je eigen creativiteit. Inzichten waar een bloemist én sierteeltondernemer direct mee aan de slag kan”, vertelt Marion Klaver, namens de promotiecommissie 365 dagen bloemen.
“We hebben de inhoud getoetst bij een bloemistenpanel en zij vinden het themamagazine aantrekkelijk, fris, jong en up-to-date. De inspiratie geeft een impuls voor nieuwe duurzame verkoopideeën, zoals het upcyclen van materialen voor een etalagepresentatie, maar ook het artikel over de zonnebloemenveredeling en -teelt geeft diepgang.”
Fijnmazige distributie
Het themamagazine Get Crafty wordt rechtstreeks verstuurd naar 12.000 bloemisten in Nederland, Duitsland, België en Verenigd Koningrijk. Daarnaast verspreiden 14 exporteurs het magazine selectief aan hun klanten in combinatie met communicatie- en verkoopacties. Komend zomerseizoen is het themamagazine ook online door te bladeren. Houd hiervoor de website www.365dagenbloemen.nl in de gaten, vanaf 1 juni a.s.
12 maanden per jaar zichtbaar
Naast de uitgave van het themamagazine publiceert 365 dagen bloemen viermaal per jaar het digitale seizoensmagazine (februari, juni, augustus en november). Samen met de sociale mediakanalen en digitale nieuwsbrieven wordt de bloemist bijna 365 dagen per jaar geprikkeld en geattendeerd op de verkoopkansen van bijzondere bloemen. De ‘365 dagen bloemen-community’ is een waardevolle bron van informatie en inspiratie voor alle professionals in de sierteeltsector.
Over 365 dagen bloemen
De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen met bijzondere bloemen.