Afgelopen maand vond de Hortiflorexpo IPM Shanghai plaats in China. Meer dan zevenhonderd exposanten uit achttien landen promootten er hun producten en diensten. Ook het Nederlandse veredelingsbedrijf Armada was aanwezig. Samen met Agnes Xu, Marketing Manager bij de Armada vestiging in China, blikken we terug op de beurs en de ontwikkelingen in de markt.
Marktontwikkelingen in China
"Sinds vorig jaar stijgt de prijs van bloemen zeer snel," zegt Xu. "De prijs van normale potchrysanten op de Chinese Sweeping Day (het 'Qingmingfestival', dit jaar op 5 april, de dag waarop veel Chinezen traditioneel naar het graf van dierbaren gaan en deze 'schoonsweepen') was bijna twee keer zo hoog als vorig jaar. We denken dat daar twee redenen voor zijn: de ene is dat er minder aanbod is door de Covid-ontwikkelingen van afgelopen jaar; de andere is dat, omdat Covid-19 dit jaar grondig onder controle wordt gehouden, de vraag naar bloemen voor in huis stijgt. Dus na feestdagen zoals Chinees Nieuwjaar, Valentijnsdag, Vrouwendag en Sweeping Day verwachten we dat de vraag naar bloemen zal aanhouden."
Kijkje op de beursvloer
Nieuwe nummers snijchrysanten en potchrysante
Nog enkele foto's van de stand van Armada en bezoekers:
Voor meer informatie:
Agnes Xu
Armada China
[email protected] of [email protected]
www.armadayoungplants.nl