Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met “knuffelhoes” verovert Retine moederhart

Tholen - Kwekerij Retine uit Tuil heeft zich volledig in het nieuw gestoken. Elena Kazakova van Primalabel kreeg van Retine de opdracht om de uitstraling van Retina te restylen in de voor Retine vertrouwde Hollandse kleuren fel blauw en rood. Dat betekent nieuwe hoezen, een nieuwe website, en ook komt de nieuwe branding terug op de social mediakanalen, in sfeerfotografie, in de complete huisstijl en in de bedrijfskleding. Daarnaast zijn alle auto’s door PrimaLabel voorzien van opvallende vrolijke uitingen, waardoor Retine nu goed herkenbaar het land doorkruist. 


Familie De Jongh

De rebranding valt niet voor niets samen met Moederdag, een belangrijke dag wat de afzet betreft. In het bijzonder ging de aandacht uit naar de nieuwe hoezen. Deze zijn voorzien van een hoge “knuffelfactor” en is uitgevoerd in de voornoemde huisstijltinten van het familiebedrijf. Op de hoes is een foto te zien van een schattig kindje, dat, zo weet Elena, zeker in de voornaamste afzetlanden Hongarije, Rusland en Polen, “waar kinderen de oogappeltjes zijn van de familie”, gewaardeerd zal worden. “Bovendien zit het familiegevoel ook bij Retine in het DNA, de familie de Jongh ís Retine en iedereen die bij Retine werkt hoort ook echt bij de familie.”

"Alles zit erin"
"Het ontwikkelen van een brand is een spannende zoektocht, altijd uitdagend en uniek. Als het resultaat matcht met de identiteit van de klant, dan klopt het en gaat het leven. Naar ons idee is dat in dit geval bijzonder goed gelukt."


Martine de Jongh samen met Elena Kazakova

Ook de kweker is naar eigen zeggen ingenomen met nieuwe look & feel. "Een warm familiegevoel weergeven met onze huisstijlkleuren rood en fel blauw is niet zo makkelijk", vertelt de kweker Rene de Jongh. "Alles wat voor ons belangrijk is zien we in het nieuwe concept verwerkt: uitstraling van onze mooie chrysanten, duurzaamheid van onze teelt, Hollandse afkomst, familiegevoel en liefde voor onze kids."

Retine
Retine teelt vier variëteiten snijchrysanten - Kalimba, Euro, Pina Colada Yellow en Pina Colada White - op twee verschillende locaties in Tuil. Jaarlijks ruim 16 miljoen stelen, het teeltareaal beslaat 5,8 ha. De kwekerij werd opgericht in 1979 door Dineke en Jan Willem de Jongh. Na een paar jaar trosanjers werd de stap gemaakt naar chrysanten. Vandaag de dag werken verschillende generaties naast elkaar: naast hun ouders leiden zoon Rene en dochter Martine - vandaar RE-TINE - het bedrijf, en, zoals op de foto's te zien is, staat de volgende generatie te trappelen.


De knuffelhoes

Voor meer informatie:
Retine B.V.
St. Antoniestraat 30
4176 BJ Tuil
[email protected] 
www.retine-flowers.com 

PrimaLabel
Emmalaan 25
1075 AT Amsterdam
[email protected]
www.primalabel.eu