Naar verwachting wordt data binnen nu en vijf jaar één van de belangrijkste assets van een uitzendorganisatie. Juist in de sterk competitieve uitzendsector biedt data-analyse nieuwe groeimogelijkheden, zo weet ING.
Data biedt nieuwe kansen voor groei
Door automatisering en digitalisering komt in de uitzendbranche steeds meer data beschikbaar. Binnen nu en vijf jaar zal de HR-dienstverlening dan ook steeds meer gebaseerd worden op data, wat daarmee een belangrijke asset wordt voor uitzendorganisaties. Data* biedt uitzendorganisaties nieuwe groeimogelijkheden, bijvoorbeeld op het gebied van online recruitment, het verkrijgen van beter inzicht in de wensen van hun klanten en de efficiency van hun bedrijfsprocessen. Ook leidt het tot nieuwe data-gedreven businessmodellen.
In vier stappen naar een data-gedreven uitzendorganisatie
Om optimaal gebruik te kunnen maken van data-analyse is het voor uitzendorganisaties allereerst nodig om:
- Zowel in de back- als de front-office gebruik te maken van automatisering en digitalisering. Vervolgens kan data-analyse worden ingezet om:
- Efficiënter te werken door de interne processen te optimaliseren.
- Extra dienstverlening richting de klant te realiseren, zoals advies op maat.
- Nieuwe data-gerelateerde diensten aan te bieden, als aanvulling op het huidige verdienmodel.
Een uitgebreide bespreking van deze te nemen tappen richting een succesvolle implementatie van data in een optimalere bedrijfsvoering vindt u hier op de website van ING.