Met een promotieactie zijn, in samenwerking met Dümmen Orange, alle klanten van W.K.Heyl verrast met een ‘quantum doos’ met hierin drie kleuren Pina Colada.
V.l.n.r.: Martin van Doorne (W.K. Heyl), Roy van Kester en Marchel den Haan (Dümmen Orange)
Dit voorjaar ontstond het idee om een promotionele actie op te zetten voor het ras Pina Colada. Net als vele andere rassen, kent deze een goede afzet richting de Oost-Europese markt. Met de ambitie om de afzet in Duitsland te vergoten, is er in samenwerking met VannoVa, Dümmen Orange en bloemengroothandel W.K.Heyl een gerichte klantenactie opgezet. Met ruim 2000 quantum boxen zijn alle Duitse klanten van W.K. Heyl beleverd. Bij deze levering werd een speciaal ontwikkelde brochure meegegeven. Ook online, via de website, webshop en sociale media is er bekendheid aan deze actie gegeven en kwamen er veel enthousiaste berichten en foto’s van bloemisten. De komende periode moet uitwijzen of deze actie haar doel heeft bereikt: het creëren van meer vraag naar troschrysant Pina Colada.
Pina Colada
In de quantum boxen was de troschrysant Pina Colada te vinden in drie kleuren: wit, geel en crème. Kweker Fred van Paassen richt zich exclusief op het kweken van het ras.