Tholen - FlorAmor en Hortinno, twee van de absolute azalea-grootheden in Europa, zetten gisteren de deuren wagenwijd open voor het publiek. Na, zoals eigenlijk iedereen, noodgedwongen een tijdje achter de schermen te hebben geopereerd, was het moment eindelijk daar om de nieuwste ontwikkelingen en productinnovaties aan de klanten te kunnen presenteren.
Veel volk op de been. Foto's met dank aan Tom Gorré, makeID
Center stage op het bedrijf van FlorAmor in Moerbeke was uiteraard voor de twee hoofdmerken Flandresse en Hortinno. Over beide azalea brands, de eerste van FlorAmor zelf, de tweede van veredelaar Hortinno, is nieuws te melden.
Christoph Stevens in gesprek met klanten
Zo zijn voor de Flandresse nieuwe labels in de maak, alsook een nieuwe website, waarop consumenten middels QR-codes op de pot alles over de planten te weten kunnen komen. De Hortinno azalea voor binnen, op zijn beurt, is recentelijk uitgebreid getest op zijn vermogens de luchtkwaliteit in huis te verbeteren. De resultaten zijn buitengewoon, zo vertelt veredelaar Stefan Laridon, een gegeven dat ook graag aangegrepen wordt in de marketing. In combinatie met ‘gegarandeerd 50 dagen bloei’ en het feit dat de planten niet alleen groen zijn maar ook kleur in huis brengen, kan een extra salesboom dit najaar toch niet uitblijven.
Planten uit het Flandresse-assortiment
U ziet het goed, de bloemblaadjes dienen als smaakmaker van deze Belgian Tripel
Naast de azalea was er bij FlorAmor speciale aandacht voor de eigen veredeling van de Clivia. Ook hierin presenteerde men twee nieuwe kleuren. Standaard zijn de bloemen van de plant oranje, maar de kweker heeft deze nu ook in twee nieuwe kleuren beschikbaar, te weten geel en white lip (oranje met wit).
Stefan Laridon poseert met zijn prachtige bolide
“Net zoals Hortinno staat voor vakmanschap en innovatie, geldt dat ook voor deze mooie wagen met zijn eikenhouten chassis en CO2- vriendelijke motor”, weet Stefan, tevens autoliefhebber. Vandaar de blikvanger, een misschien wat gezochte maar toch ook inspirerende link met de planten, die op dit moment van het jaar nu eenmaal niet bloeien.
Christoph Stevens
De opkomt was goed, de kweker mocht zich de gehele dag door op bezoek verheugen. Een heuse food truck voorzag eenieder van (Belgische) hapjes en drankjes.
De foodtruck
Op toer door de serres en de containervelden (hieronder)
Voor meer informatie:
FlorAmor
Christoph Stevens
[email protected]
www.floramor.be
Hortibreed
Steven Laridon
[email protected]
www.hortinno.com