Sommige variëteiten roepen bij de eerste blik onmiddellijk een beeld op. Zo deed een nieuwe verbena uit de veredeling bij Selecta One de veredelaars denken aan het schouwspel van oranjerode lava die langzaam over de grond kruipt. In combinatie met het thema muziek - de bestaande varieteiten worden vermarkt onder namen als Drums en Blues - bedacht men Mr. LavaLava, een man met een retro microfoon wiegend te midden van een zee van oranjerode bloemen.
Selecta one’s Mr. LavaLava: levendige oranjerode bloemen en brede vertakking
Een rode verbena die de aandacht trekt
Milena Bäurle, communicatiemanager bij Selecta One, vertelt wat Mr. LavaLava zo bijzonder maakt. "Hij trekt met zijn uitzonderlijk heldere oranjerode bloemkleur alle aandacht. De kleur is echt uniek en spectaculair. Andere rode Verbena's hebben de neiging om flets te worden, zo niet deze. Bovendien is het een vroege soort met brede vertakking, hij stroomt als het ware uit net als lava, en is daarom een uitstekende bodembedekker.
Mr. LavaLava op het podium bij de Selecta 2021 Virtual Showroom.
Bäurle meent dat nieuwe, unieke rassen speciale marketingconcepten verdienen. "Toen wij van de marketingafdeling deze nieuwe bodembedekkende Verbena met zijn prachtige oranjerode bloemen zagen, kwam er meteen een beeld in ons op: het adembenemende schouwspel van oranjerode lava die langzaam over de grond kruipt. Vervolgens dachten we na over hoe een passend concept eruit zou kunnen zien. Planten worden meestal op een vrouwelijke manier gepositioneerd, krijgen een vrouwelijke soortnaam en een vrouwelijk uiterlijk en imago. We vonden het een leuk idee om deze Verbena, net als onze bestaande Verbena variëteiten, te associëren met een muzikale term of iets in die trant, zoals de Blues en Drums series. Gecombineerd met de wens voor een mannelijke merknaam is Mr. LavaLava ontstaan. Hij is een sympathieke kerel met een retro-mic, swingend in het midden van een zee van oranjerode bloesems en zijn publiek in vervoering brengend."
De markt op
"We hebben Mr. LavaLava geïntroduceerd bij retailers en zij zijn enthousiast. Net als bij onze andere marketingconcepten en highlight-variëteiten plannen we het volledige ondersteuningsprogramma voor point of sale promotie: van banners, posters tot bedrukte potten en etiketten. Met Mr. LavaLava plannen we echter iets heel speciaals: de opzetbare kartonnen figuren, zodat Mr. LavaLava ook overal in het tuincentrum en de winkels gepresenteerd kan worden. Dat zal deze variëteit zeker tot een echte blikvanger voor de consument maken."
Beschikbaarheid
Mr. LavaLava is nu al in kleine hoeveelheden beschikbaar, vanaf volgend jaar zal deze ook in de vaste catalogus te vinden zijn.
Voor meer informatie:
Selecta One
www.selecta-one.com