Coloured by Gerbera trapt de jaarlijkse Novelty Campagne af door haar exporteurs vol in de bloemen te zetten. De exporteurs die vanmorgen vroeg op een van de grote veilingterreinen aankwamen werden verrast door een mooie gerbera. Met daarbij een mooie boodschap: “Een gerbera voor jou, omdat je bijzonder bent…"
Iets dat iedereen goed doet om zo nu en dan te horen.
Het doel van de actie van Coloured by Gerbera was om het vernieuwde assortiment weer onder de aandacht te brengen bij haar handelspartners.
Feest voor het nieuwe assortiment
Voor de actie zijn meerdere telers gisterenavond afgereisd naar exporteurs in het Westland, Rijnsburg, Aalsmeer en de Kwakel om de, normaliter toch ietwat sobere, veilingterreinen om te toveren tot een waar gerbera festijn. Naast gerbera’s werden ook leaflets geplakt met hierop een verwijzing naar het nieuwe assortiment middels een QR-code.
Nederlandse en Duitse bloemist online geïnspireerd
Naast het verrassen van de handelspartners is er ook een onlinecampagne gestart richting de Nederlandse en Duitse bloemist. Via een onlineversie van het inspiratieboek dat afgelopen april uitkwam én kleurrijke foto’s en video’s wordt deze doelgroep aangesproken.
Centraal staat de veelzijdigheid van de gerbera; kleurrijk, verrassend en passend in elk boeket. Bloemisten kunnen deze nieuwe soorten aanvragen bij hun groothandel of cash & carry.
Gerberacollectief staat samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.
Bron: Coloured by Gerbera