Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mike Duivenvoorde, Duif Flowers

“Voor bloemist is vers-garantie key”

Tholen - Er is vast wat op af te dingen, maar misschien wel de meest cruciale factor in het runnen van een succesvolle bloemenhandel is vertrouwen. Dat heeft Mike Duivenvoorde in al die jaren wel opgebouwd en toen hij twee jaar geleden voor zichzelf begon, had hij direct de wind eronder. Hoe vergaat het Duif Flowers nu?

“Het idee was aanvankelijk te focussen op de Engelse bloemist”, zo vertelt Mike. “Dat doe ik nu nog steeds, maar Engeland is moeilijk. Er is veel papierwerk en rompslomp met douanepapieren, en ook had ik verschillende klanten die ik voor wat betreft de betalingen achter de broek aan moest zitten. Van lieverlee is de afzet zo verschoven van het VK naar het vaste land. Sterker nog, Engeland is nu nog maar zo’n 10%.”

Behalve een paar afvallers zijn er vooral veel klanten bijgekomen. Toen we Mike twee jaar geleden spraken deed hij alles alleen, inmiddels heeft hij drie medewerkers: twee voor in de box en een voor boekhouding/administratie. De focus op de bloemist is niet veranderd, vanuit Nederland, België, Duitsland en verderop in het continent heeft Mike inmiddels een grote hoeveelheid lijntjes lopen.

Het allerbelangrijkste is naar eigen zeggen de kwaliteit, daarna komt de rest. Mike: “Het moet vers zijn, dat is wat een bloemist wil. En service natuurlijk. Moet het iets duurder dan is dat maar zo, als we die versgarantie maar kunnen geven. Alles is daghandel, ik hou geen voorraad aan en heb ik het niet, dan wijs ik mijn klanten waar ze het wel kunnen krijgen. En dat wordt gewaardeerd.”

Ruimte voor uitbreiding
Dat hij weet waar Abraham de bloemen haalt is duidelijk, Mike moet aanpoten om alle vragen en verzoeken bij te houden. “We hebben bewust wat moeten afremmen, het ging op gegeven moment wel erg hard. Met extra mensen erbij was het toch de bedoeling iets normalere tijden aan te kunnen houden, maar ik werk nog steeds 70 of 80 uur in de week. Dat is niet erg en ook gaan we natuurlijk niet zomaar nee zeggen, maar ik wil zelf het overzicht houden en inderdaad de kwaliteit kunnen blijven garanderen. Nu we met meer zijn hebben we weer wat ruimte gecreëerd voor potentiële nieuwe klanten."

Voor meer informatie:
Mike Duivenvoorden
Duif Flowers
[email protected]
www.duifflowers.com