Ondanks de uitzonderlijk warme septembermaand rinkelen bij Intratuin Nederland de jingle bells. Met nog maar drie maanden te gaan maakt de tuincentrumketen zich op voor de kerstperiode. De voorbereidingen voor de kerstshows zijn in volle gang, waarbij ondernemers zich, soms geholpen door enthousiaste kerstliefhebbers, inzetten om er een magische wereld van te maken.
Peter Paul Kleinbussink, directeur van Intratuin Nederland, kijkt uit naar de naderende feestmaand en merkt dat consumenten dat ook doen: “Op de lokale sociale mediapagina's van onze winkels worden al diverse sneak previews van de kerstshows gedeeld. We zien de opwinding onder onze klanten in de vele positieve reacties. Het lijkt erop dat mensen niet kunnen wachten, vooral om de nieuwste trends en hun favoriete kerstdecoratie te ontdekken. De drang om het huis te versieren is onmiskenbaar."
De opbouw van de kerstshows
In aanloop naar de opening van de kerstshows rond half oktober, zijn alle ondernemers van de 55 winkels dan ook al vroeg begonnen met de opbouw ervan. Niet in de laatste plaats omdat het voor de tuincentra een van de belangrijkste perioden van het jaar is. Elke winkel wordt omgetoverd tot een betoverend kerstlandschap, soms met behulp van liefhebbers die speciaal voor de kerstperiode zijn aangetrokken. Van fonkelende kerstverlichting tot prachtig versierde kerstbomen en uitgebreide kerstdorpen; de kerstshows beloven een onvergetelijke ervaring te worden voor bezoekers van alle leeftijden.
Een voorproefje op de trends en samenwerking met Het Goed
Net als voorgaande jaren wil Intratuin zich als trendsetter in de decoratiewereld bewijzen. Daarnaast stimuleert het tuincentrum bezoekers opnieuw om oude kerstdecoratie in te leveren bij de winkels, die vervolgens worden gedoneerd aan kringloopwinkelketen Het Goed. De ingeleverde items krijgen via de winkels van Het Goed een tweede kans om te schitteren.
bron: Intratuin