Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

In nieuw Home Shop Center van Albert Heijn doen robots de boodschappen

Begin volgende week gaat het nieuwe, gemechaniseerde Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn van start. Hier rollen de bestelde boodschappen in bakken automatisch over een ingenieus, geautomatiseerd netwerk van rails om bij elkaar te komen in de bekende blauwe boodschappenkratten die bij klanten thuisbezorgd worden. Het nieuwe HSC staat in Barendrecht en gaat wekelijks 45.000 bestellingen verzorgen.

Mens en techniek
Voor het geautomatiseerd vullen van de boodschappenkratten zet Albert Heijn een mechanisatiesysteem in met robots en bakken om houdbare producten snel te verzamelen. Vanaf volgende week rijden zo’n 300 robots met in totaal 45.000 bakken in sneltreinvaart door het nieuwe HSC om de bestelde boodschappen voor klanten te verzamelen. Dit maakt het werk voor medewerkers lichter. In het nieuwe HSC werken mens en techniek hand in hand samen, medewerkers maken de bestellingen compleet, onder andere door het toevoegen van verse producten. Voor de mechanisatie werkt Albert Heijn samen met Swisslog.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Als grootste e-commerce speler in supermarktland zet Albert Heijn in op innovatie, groei en duurzaamheid. We zoeken hierbij continu naar de nieuwste technologieën om slimmer en efficiënter te kunnen werken. Ik ben trots op de nieuwe stap die we in ons HSC in Barendrecht zetten. Hiermee boren we weer een nieuwe mogelijkheid aan om te blijven groeien met e-commerce, rekening houdend met de krapte in de arbeidsmarkt.”

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: