In Cayambe in Ecuador is Alma Spray Roses te vinden. De bloemenkwekerij werd in 1992 opgericht en sinds kort kweken ze er rozen. Het bedrijf kweekt meer dan 70 rozenrassen en wil aandacht voor deze bloemen. Daarom hebben ze hun lentecampagne 'Spray Emporium' gelanceerd. "Deze campagne zet rozen in de schijnwerpers als standaard onderdeel van elk evenement. De zogenaamde spray rozen worden vaak over het hoofd gezien. Wij willen de perceptie van deze spray rozen in de bloemensector herdefiniëren en hun schoonheid, diversiteit en veelzijdigheid benadrukken. Onze campagne benadrukt dat deze rozen gewoon bloemen zijn en geen opvullers," zegt Alma's Viviana Alexandra Guanulema Marin. In dit artikel licht ze deze campagne toe.
Aanpassingsvermogen
Het aanpassingsvermogen staat centraal in deze campagne. De campagne is onder andere gericht op bloemisten en evenementplanners. Viviana: "Eén van de belangrijkste uitdagingen waar we mee te maken hebben is het voorlichten van consumenten over de voordelen van de zogenaamde spray rozen. Ze willen ook de misvattingen over hun kwaliteit en aanpassingsvermogen wegnemen. We willen het aanpassingsvermogen van rozen laten zien en ze de centrale plaats geven die ze verdienen in elk bloemstuk. De campagne is geïnspireerd op het diverse assortiment van rozen dat we aanbieden."
"Ons portfolio bevat standaard, exclusieve tuinrassen, evenals een uitgebreid kleurenpalet. Door middel van gerichte marketinginspanningen, educatieve initiatieven, innovatie en de ontwikkeling van andere spray rozenrassen willen we de aantrekkingskracht van spray rozen verder vergroten. Daarom hebben we gewerkt aan een nieuw visueel beeld met beton als achtergrond, Daarmee willen we de schoonheid, kleur, diversiteit en veelzijdigheid van elk rozenras benadrukken."
Het nieuwe visuele beeld
Een breder publiek
Volgens Viviana heeft de 'Spray Emporium'-campagne bijgedragen aan een verhoogd consumentenbewustzijn van deze spray rozen. "We hebben vooral tijdens het afgelopen Moederdag-seizoen de positieve effecten van onze campagne gezien. We ontvingen een positieve reactie van klanten die bloemstukken met deze rozen waardeerden. Dat zorgde voor meer verkoop en betrokkenheid van klanten tijdens deze belangrijke bloemenfeestdag. Het hielp ons om de kwaliteiten van deze rozen aan een breder publiek te tonen. Dit succes benadrukt de effectiviteit van onze aanpak en de aantrekkingskracht van onze verschillende rozenrassen. Onder onze rassen zijn de Alma Garden-categorie en onze nieuwe Gypsy Roses. Met name Gypsy Rose Kiwi en Gypsy Rose Cherry zijn de meest populaire keuzes onder consumenten."
Gypsy Rose Kiwi
Gypsy Rose Kers
Vooruitkijken
Viviana deelt ook haar verwachtingen voor de toekomst van de rozenmarkt en de rol van Alma Spray Roses. "We voorzien ontwikkelingen in milieuvriendelijke praktijken binnen de bloemensector. Daarbij leggen we de focus op het verminderen van de CO₂-uitstoot, het minimaliseren van afval en het bevorderen van biodiversiteit. Daarom composteren we gewasresten om onze eigen organische mest te produceren en optimaliseren we het watergebruik door regenwater op te vangen. Bovendien gebruiken we gerecycled plastic, hout en metaal. Daarnaast werken we aan de integratie van zonnepanelen in onze operaties om onze afhankelijkheid van het nationale elektriciteitsnet te verminderen."
"We voorzien een groeiende interesse in unieke rassen. Dat moet innovatie stimuleren en de ontwikkeling van nieuwe, onderscheidende spray rozenopties om aan deze vraag te voldoen. In onze interne showroom voeren we onderzoek uit en ontwikkelen we unieke rassen. Op deze manier kunnen we een uitgebreider productaanbod aan onze klanten bieden. We zijn positief over de toekomst en werken hard om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en deze te overtreffen."
De showroom van Alma
Klik hier om de Alma voorjaarscatalogus te bekijken
Voor meer informatie:
Alma Spray Roses
Tel: +(593) 98-691-6917
[email protected]
www.almasprayroseces.com