De Verenigde Staten, Canada, Italië, Nederland, Polen, Japan en Australië zijn slechts enkele van de bestemmingen van de rozen van Natuflor. Toch is het in Machachi, Ecuador waar hun reis begint. Om het erfgoed van hun rozen te benadrukken, lanceerde Natuflor (een Ecuadoriaans rozenteeltbedrijf) de campagne 'Flowers Who Heritage'.
Viviana Alexandra Guanulema Marin van Natuflor legt uit: "Met bijna drie decennia ervaring in de sector wilden we ons publiek in contact brengen met het erfgoed en de geschiedenis van onze rozen. We willen de reis van elke roos van het lab naar het teeltbedrijf laten zien, met de nadruk op hun unieke verhalen en de geschiedenis die ze met zich meedragen en die hen uniek maakt."
In dit artikel vertelt Guanulema Marin ons hoe Natuflor deze boodschap probeerde over te brengen aan hun publiek en hoe de campagne verliep.
Storytelling, certificeringen en de kleur rood
Guanulema Marin wijst erop dat de campagne is ontworpen om bloemenliefhebbers en -professionals te bereiken door in te spelen op de huidige trends in de markt. "De campagne speelt in op de interesse van consumenten in unieke en legendarische producten door de nadruk te leggen op het verhaal van elke roos. We merken ook een groeiende waardering voor duurzaamheid en ethische praktijken in de bloemensector."
Om de interesse van hun doelgroep te wekken, maakten de 'Flowers Who Heritage' gebruik van beeldmateriaal, storytelling en de kleur rood: "Met deze trends in gedachten hebben we een campagne ontwikkeld die zich richt op de reis van elke roos van zaadje tot sterrendom. We gebruiken levendige beelden en verhalen om het erfgoed van onze rozen tot leven te brengen.
Daarom hebben we de rode kleur van ons merk benadrukt om onze visuele identiteit te versterken en een sterke band met ons publiek te creëren. Op dezelfde manier legt onze campagne de nadruk op onze certificeringen Fairtrade USA en Flor Verde, die onze toewijding aan sociale- en milieu verantwoordelijkheid weerspiegelen," zegt ze.
De kleur rood speelt een belangrijke rol in de campagne
Het doel en de resultaten
Volgens Guanulema Marin was het belangrijkste doel van de campagne om het wereldwijde bereik te vergroten en het productassortiment uit te breiden. Tot nu toe is ze blij met de resultaten, zegt ze: "We hebben een positieve reactie op de campagne gezien. De naamsbekendheid en betrokkenheid op onze social media platforms (Instagram, Linkedin en Facebook) zijn toegenomen.
Van onze variëteiten zullen Peonikiss, Angelkiss en Mamma Mia naar verwachting het populairst zijn. Peonikiss, met haar spectaculaire aantal bloemblaadjes en verbluffende roze/lavendelkleurige tint, betovert met haar unieke schoonheid. Angelkiss, onderdeel van ons exclusieve Elevate Roses programma, valt op door haar elegantie en veelzijdigheid in elk arrangement. Mamma Mia, met haar levendige rode kleur en uitstekende prestaties, is perfect om een gedurfd statement te maken."
De reis voortzetten
De komende jaren wil Natuflor de huidige aanpak voortzetten: "Onze reis begon in 1995 en is sindsdien gekenmerkt door groei (met 37,8 hectare, 126 variëteiten), innovatie en een toewijding aan kwaliteit en duurzaamheid. We kijken ernaar uit om deze reis voort te zetten met onze partners en klanten.
Voor meer informatie:
Natuflor S.A.
[email protected]
www.natuflor.com