"Live streaming is heel gewoon in China, bijna alle producten kunnen ermee worden verkocht, inclusief bloemen," zegt Chen Qi van Yunnan Colorful Seasons Co. In dit artikel gaat Qi verder in op het fenomeen 'livestreaming' en hoe hij ervan profiteert.
De impact van de pandemie
"Tijdens de Covid-19-pandemie kwamen veel mensen naar de bloemenmarkt in Dounan om online bloemen te verkopen, wat de sector enorm heeft geholpen. De trend van live-streaming blijft tegenwoordig toenemen. Vooral jonge mensen hebben de vaardigheden om volgers aan te trekken door gebruik te maken van sociale media. Sommigen van hen hebben meer dan 2 miljoen fans en succesvolle influencers kunnen ongeveer 10.000 producten per dag verkopen, wat de hoeveelheid producten die in winkels worden verkocht zeker overtreft."
Live-streaming
Nieuwe variëteiten promoten
Qi stelt dat live-streaming vooral nuttig is voor het promoten van nieuwe bloemenvariëteiten, omdat het de verkooproute verkort: "Voorheen duurde het enkele maanden of jaren om een nieuwe variëteit te promoten. Met livestreaming kunnen we mensen binnen enkele minuten of uren bekend maken met een nieuwe variëteit. Op deze manier ontvangen we efficiënter feedback uit de markt, wat ons helpt bij het selecteren van variëteiten van veredelaars."
Ontwikkeling
Qi vestigt niet alleen de aandacht op livestreaming, maar wijst er ook op dat het goed gaat met de bloemensector in Yunnan: "De snijbloemensector in Yunnan ontwikkelt zich vrij goed, rozen, anjers, lelies en Eustoma grandiflorum zijn hier de populairste bloemen. En we zien dat er een 'tweede generatie' telers opkomt, die de bedrijven van hun ouders overnemen."
Voor meer informatie:
Chen Qi
Yunnan Colorful Seasons Co, Ltd
[email protected]