Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Royal Anthos werkt samen met Slow Flowers Society in de lelieteelt

Royal Anthos, de Nederlandse brancheorganisatie van handelsondernemingen in bloembollen en boomkwekerijproducten, en haar leliebollenverkopers kondigen hun samenwerking aan met de Slow Flowers Society. Het doel is om Amerikaanse telers te leren hoe gemakkelijk het is om lelies te telen en te verkopen.

Flowerbulb.eu, de promotietak van Anthos, heeft een lelie pagina op haar website om Amerikaanse telers te inspireren en te onderwijzen. Deze bevat ook The Growing Lilies / Master Class. Deze presentatie, die binnenkort in het Spaans en Hmong wordt vertaald, is bedoeld om telers de informatie te geven die ze nodig hebben om succesvol lelies te kunnen telen.

"Deze marktsector heeft een enorm groeipotentieel. Volgens de Census of Agriculture van 2022 is het aantal snijbloemen en bloemengroen dat in de Verenigde Staten wordt geteeld tussen 2017 en 2022 met meer dan 50 procent gestegen. Dit partnerschap zal ons helpen om telers van bloemen te bereiken en hen te ondersteunen met binnenlandse verkoop en training," zegt Mark-Jan Terwindt, directeur van Royal Anthos.

Debra Prinzing richtte tien jaar geleden de digitale campagne SlowFlowers.com op om lokaal geteelde bloemen te promoten bij consumenten en professionals. Ze vertegenwoordigt ongeveer 750 kleine telers, teeltbedrijven en bloemontwerpers.

"De missie van de Slow Flowers is om de bloemensector en haar consumenten te inspireren om lokale, seizoensgebonden en duurzame bloemen te gebruiken. We zijn blij om samen te werken met Flowerbulb.eu om telers van snijbloemen in de VS aan te moedigen meer lelies te kweken en om bloemisten en hun klanten aan te moedigen te genieten van een breder scala aan lokaal gekweekte lelies - van alledaagse arrangementen tot speciale gelegenheden," zegt Debra Prinzing, oprichter van Slow Flowers Society.

Account Executive van de Garden Media Group, Peggy Anne Montgomery, een tuinbouwkundige en voormalig langdurige inwoner van Nederland, leidt het initiatief. "Ik heb altijd verse bloemen in huis en lelies zijn mijn favoriet. Ze zijn zo elegant en gaan lang mee. Ik heb ook altijd de Europese traditie van bloemen geven omarmd. Iedereen vindt het geweldig om bloemen te krijgen," zegt Montgomery.

Volgens Royal Anthos hebben ze een subsidie van de Europese Unie gekregen, waarmee ze hun inspanningen onderstrepen om het gebruik en de verkoop van Europese bloembollen op de Amerikaanse markt uit te breiden. Ze geven aan dat het programma wordt gesteund met een budget van €1,9 miljoen, waarbij de EU-subsidie 80 procent financiert. Leden van Royal Anthos steunen het initiatief door 20 procent van de resterende financiering bij te dragen. Dit is de tweede subsidie die Royal Anthos voor dit doel van de EU heeft gekregen.



Voor meer informatie:

Royal Anthos

www.anthos.org


Slow Flowers Society
www.slowflowers.com

Flowerbulb.eu
www.flowerbulb.eu

Garden Media Group
www.gardenmediagroup.com

Publicatiedatum: