Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nie Yongsheng, Xin Yi Orchid

"Niet alleen kwaliteit van bloemen telt, maar ook kwaliteit van service"

In China is er al veel vraag naar Phalaenopsis; roze, lichtblauw en andere zachte kleuren verkopen online erg goed. Ik denk echter dat ze nog populairder kunnen worden, vooral onder mensen die thuis tuinieren," zegt Nie Yongshen, de eigenaar van het merk Xin Yi Orchid. Nie kweekt al 27 jaar Phalaenopsis in Pidu, Chengdu, China. In dit artikel gaat hij verder in op waarom hij denkt dat branding zo belangrijk is in deze markt.


Nie Yongshen

Hoe het allemaal begon
Nie raakte betrokken bij de handel in phalaenopsis toen hij studeerde aan de Shenzeng Open University. "Zevenentwintig jaar geleden studeerde ik aan de Open Universiteit van Shenzhen. Bij toeval kwam ik in contact met de Taiwanese export van land- en tuinbouwproducten en zo leerde ik de phalaenopsis kennen.

Ik realiseerde me dat de phalaenopsis veel potentie had en ik ging naar een kwekerij in Taiwan om te leren hoe ik phalenopsis moest kweken. In 2004 ging ik terug naar Chengdu en opende ik mijn teeltbedrijf voor phalaenopsis. Vandaag de dag zijn er meer dan 140 phalaenopsis variëteiten op mijn teeltbedrijf, en de helft daarvan zijn variëteiten van Anthura."

Concurrentie
Tijdens zijn carrière is Nie ook voor uitdagingen komen te staan. Een daarvan, zegt hij, is de concurrentie in de bloemensector. "De concurrentie is vrij sterk en tegelijkertijd hebben telers te maken met ongunstige prijzen en een lage vraag. Als gevolg daarvan moesten bloemenwinkels sluiten."

Toch denkt hij dat de vraag naar phalaenopsis nog steeds aanwezig is en dat branding een belangrijke rol speelt in de huidige phalaenopsismarkt. "Chinese telers richten zich te vaak alleen op de verkoop en verwaarlozen het brandingaspect. Sommigen hebben zelfs geen bedrijfslogo."

"Naar mijn mening is succesvolle branding de sleutel om te overleven in zo'n concurrerende zakelijke omgeving. Het is niet alleen de kwaliteit van de bloemen die telt, maar ook de kwaliteit van de service die je biedt. Het helpt ons om een goede reputatie op te bouwen," besluit hij.

Voor meer informatie:
Nie Yongsheng
Xin Yi Orchid
[email protected]