Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Spring Flower Garden

"De Chinese bloemenmarkt is aan het veranderen"

"Ons doel is om een nieuw bedrijfsmodel te ontwikkelen dat verkoop in de winkel combineert met online verkoop, en om schoonheid in het leven van mensen te brengen," zegt Lin Ying, voorzitter van Spring Flower Garden en voorzitter van de Chengdu Flower Association. Spring Flower Garden is een bloemenmarkt in het zuidwesten van China en is een van de vijf locaties van de Chengdu World Horticultural Expo 2024. De Garden ligt in het Pidu-district, Chengdu, en werd opgericht in januari 2017.

Van retail tot handelscentrum
Volgens Ying beslaat Spring Flower Garden 260.000 vierkante meter en heeft het 600 verkopers. "Het is niet altijd zo groot geweest. In 1998 begon Spring Flower Garden als een winkel, en uiteindelijk ontwikkelde het zich tot het handelscentrum dat het nu is." Ze denkt dat de locatie van het centrum heeft bijgedragen aan deze ontwikkeling. "Meer dan de helft van de 600 verkopers op onze markt hebben hun kwekerijen in de buurt. Bovendien kunnen bloemen uit andere provincies hier binnen een dag aankomen. En dankzij de goede infrastructuur kunnen de bloemen snel bij de klanten worden afgeleverd."

Een nieuw businessmodel
Ze wijst erop dat het handelscentrum momenteel streeft naar een nieuw businessmodel dat in-shop verkoop combineert met online verkoop. "De Chinese bloemenmarkt is aan het veranderen. Branding wordt steeds belangrijker. Ondertussen heeft online verkoop, zoals live streaming, invloed op de sector. Verder zien we een afname in de vraag naar bomen en een toegenomen interesse in kamerplanten. Om die reden realiseerden we ons dat we meer kleine potplanten moeten toevoegen om de verkopers op onze markten te ondersteunen," legt Ying uit.

Om dit nieuwe bedrijfsmodel te creƫren, is Spring Flower Garden van plan om meer diensten aan te bieden. "We zitten momenteel in de tweede fase van het Spring Flower Garden project. We ontwikkelen diensten zoals de Spring Flower Academy, een live-streamingcentrum dat trainingen verzorgt voor professionals. We willen wereldwijde experts uit de sector aantrekken voor dit platform. We verwelkomen meer tuinbouwgerelateerde bedrijven om zich bij ons aan te sluiten."

Voor meer informatie:
Mevrouw Wen
Spring Flower Garden
[email protected]
www.sccthly.com