Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De kracht van service en preventief onderhoud

Tholen - Met ruim 35 jaar ervaring is Luiten Greenhouses een bekende speler in de glastuinbouwbranche. Bij het Westlandse bedrijf begrijpen ze de dynamiek en de uitdagingen van de sector als geen ander. Deze expertise stelt de specialisten uit De Lier in staat om een adviserende rol te vervullen en klanten te ondersteunen bij al hun kas- en scherminstallatievragen. Een niet te onderschatten onderdeel hiervan is service en onderhoud.

Een strategische focus op onderhoud biedt bedrijven de mogelijkheid om problemen voor te zijn, kosten te besparen en de continuïteit van de bedrijfsvoering te waarborgen. Voorkomen is immers altijd beter dan genezen.

Nauw in contact met teler
Om hier serieus en daadkrachtig op in te kunnen springen, heeft Luiten Greenhouses ongeveer drie jaar geleden een aparte afdeling ingericht voor service en onderhoud, aangestuurd door servicecoördinator Joost Gordijn. "Klanten snel kunnen bedienen, dat is heel belangrijk. Met een goede focus op onderhoud is nog veel winst te halen."

De specialisten van Luiten Greenhouses staan in nauw contact met de teler. "We luisteren haar hun wensen en problemen, denken actief mee en bieden op maat gemaakte oplossingen." Klanten worden regelmatig persoonlijk benaderd via telefoon of e-mail, bijvoorbeeld bij een storm. "Dat stelt ons in staat om voorbereid te zijn en ervoor te zorgen dat onze klanten nooit nodeloos hoeven te wachten."


Joost Gordijn, uiterst rechts, op GreenTech Amsterdam 2024 met v.l.n.r. verder Irmgard Luiten, Ruud den Engelsman, Nico Luiten en Kick Jansen.

Jaarlijkse overeenkomst onderhoud
Luiten Greenhouses werkt met jaarlijkse overeenkomsten voor service en onderhoud. "Daardoor kunnen we preventief onderhoud nauwkeurig inplannen. Door problemen vroegtijdig te identificeren, kunnen dure reparaties en vervangingen worden vermeden. Kleine reparaties en aanpassingen zijn vaak aanzienlijk goedkoper dan het oplossen van grote storingen."

Als steeds meer telers onderhoud planmatig aan laten pakken, voorkomt dat acute problemen, benadrukt Joost. Als voorbeeld noemt hij een schermdoek dat niet meer lekker sluit. "Dan blijkt dat de slipblokken versleten zijn en krijg je te horen: 'Kan dat ff snel geregeld worden.' Tuurlijk, maar nog liever ben je dit punt net voor. Dat scheelt stress en vaak ook tijd en geld."

Voor meer informatie:
Joost Gordijn
Luiten Greenhouses
06-12935552
[email protected]
www.luiten-greenhouses.com