Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

19 september volgende stap orderpicken planten Aalsmeer

Stap voor stap gaat Royal FloraHolland van verdelen naar orderpicken. Na Naaldwijk en Rijnsburg was het donderdag 5 september zover in Aalsmeer: de eerste planten veilgroepen gingen live. Dit verliep zo voorspoedig dat donderdag 19 september al circa 40% van de planten overgaan op het orderpicksysteem. Ron van 't Hoog, Logistiek manager in Aalsmeer, vertelt meer.

"We hebben lang toegewerkt en uitgekeken naar 5 september. Qua kwaliteit, dienstverlening en veiligheid worden de normen gehaald, dit geeft natuurlijk vertrouwen voor het vervolg."



Complimenten
Volgens de Logistiek manager waren alle medewerkers bij Logistiek Aalsmeer Planten betrokken. "Opvallend was het enthousiasme en de drive om niet alleen het nieuwe proces te starten, maar ook al door te kijken naar wat we nog kunnen verbeteren en hoe we verder kunnen opschalen. Mijn complimenten voor iedereen die heeft meegewerkt binnen Royal Floraholland en de kwekers en kopers die betrokken zijn.

Alle medewerkers zijn goed getraind ter voorbereiding op de overgang. Daarnaast zijn de proces-coördinatoren, troubleshooters en teammanagers ook op bezoek geweest bij de hub Rijnsburg, om te leren en ervaren hoe orderpicken bij Royal FloraHolland in de praktijk werkt. En met succes." aldus Ron. "Natuurlijk is het bij zowel orderpicken als afleveren even wennen om alle opdrachten via de scanners te krijgen en de vervolgstappen nauwkeurig op te volgen, maar alles verloopt soepel en naar wens."

Geen nieuws, goed nieuws
Op de vraag naar reacties van klanten en kopers, reageert Ron als volgt: "Tot op heden krijgen we nauwelijks reacties en die zijn overwegend positief, dus dat is een goed teken. Karren worden tijdig en samen met de verdeelhandel afgeleverd en er zijn zeer weinig fouten gemaakt in deze eerste dagen. Een enkele klant had vragen, daar is een Royal FloraHolland medewerker langs geweest voor toelichting. Zoals het er nu naar uitziet, zijn we klaar voor de volgende stap."

Bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: