Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Start promotiecampagne Poinsettia: verkoopondersteuning voor tuincentra en bloemisten

Stars for Europe (SfE), het collectief van Europese Poinsettia-veredelaars, lanceert eind september haar jaarlijkse promotiecampagne ter ondersteuning van de verkoop van de kerstster (Poinsettia). Deze campagne richt zich op tuincentra, bloemisten, supermarkten, webshops en andere retailers in Nederland en België, met als doel consumenten te inspireren om Poinsettia's in huis te halen en ze gedurende de herfst en winter als sfeervolle kamerplant te gebruiken. Het campagnethema dit jaar is 'Gezelligheid op en aan tafel'. Als verkoopondersteuning zijn gratis socialmediapakketten beschikbaar en POS-materiaal voor op de winkelvloer.


Foto: Stars for Europe

Om de verkoop te stimuleren, biedt SfE retailers gratis marketing- en POS-materiaal aan. Dit materiaal omvat professioneel fotomateriaal, video's en kant-en-klare teksten die gemakkelijk te gebruiken zijn voor promotie via socialmediakanalen en websites. Op de winkelvloer kunnen tuincentra en bloemisten gebruik maken van speciaal ontwikkeld POS-materiaal om de zichtbaarheid van de Poinsettia's te vergroten en de verkoop te bevorderen.

Campagnethema: 'Gezelligheid op en aan tafel'
De campagne van dit seizoen draait om het thema 'Gezelligheid op en aan tafel', waarbij de Poinsettia wordt gepositioneerd als dé perfecte decoratie voor feestelijke tafelsettings. De kerstster biedt volop mogelijkheden om kleur en sfeer toe te voegen aan elk interieur, en speelt daarmee in op de behoefte van consumenten om tijdens de feestdagen hun huis feestelijk en warm in te richten.

Brede mediacampagne voor maximale zichtbaarheid
De promotiecampagne maakt gebruik van een geïntegreerde mediastrategie, waarbij zowel traditionele media zoals televisie, magazines en dagbladen als moderne platforms zoals Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest worden ingezet. Daarnaast wordt er samengewerkt met influencers en is er aandacht voor de Poinsettia op festivals en evenementen. Dit biedt retailers de kans om zowel jongere als oudere consumenten te bereiken en de vraag naar de kerstster te vergroten.

Gratis promotiemateriaal beschikbaar
Retailers kunnen het gratis promotiemateriaal eenvoudig downloaden via de website www.sfetrade.com/NL, of zich aanmelden bij campagnemanager Nelleke Vos ([email protected]) voor updates en informatie over de campagne. Het POS-materiaal voor op de winkelvloer kan eveneens via deze website worden aangevraagd.

Over Europe in Bloom
De promotiecampagne 'Europe in Bloom', waarin de Poinsettia een hoofdrol speelt, is een initiatief van Stars for Europe en wordt mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie. In Nederland en België wordt de campagne uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory uit Den Bosch. Met deze campagne biedt SfE tuincentra en bloemisten een uitgebreide ondersteuning om de verkoop van Poinsettia's dit seizoen te maximaliseren en consumenten te inspireren de kerstster als sfeermaker in huis te halen.

Bron: Stars for Europe

Publicatiedatum: