Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ivo Koopmans, DHL Global Forwarding:

"Luchtvrachtseizoenen perishables verlopen anders dan voorheen"

Tholen - Begin dit jaar opende DHL Global Forwarding haar nieuwe warehouse en hoofdkantoor op Schiphol met een Perishables-setup van 1.300 m2. "Het kostte geen moeite om hier te settelen, want het werken in het nieuwe kantoor ervaren wij veel fijner dan voorheen. Ook van onze klanten krijgen we positieve feedback. Zo zijn de wachttijden voor de vrachtwagens gereduceerd en wordt de hele logistieke afhandeling nog professioneler geregeld", vertelt Ivo Koopmans, Head of Cool Chain binnen DHL Global Forwarding.

In totaal telt het warehouse een oppervlakte van 23.000 m2, met 38 docks waarvan er twee uitgerust zijn met een 20-foot-docklift. "In ons nieuwe pand zijn wij in staat om de verse producten van onze klanten op te slaan in de diverse temperatuurzones en de koelketen volledig te sluiten. Al onze activiteiten vinden plaats in ons Perishables Center", vertelt Ivo. "Het mooie is dat mede ons nieuwe pand ons in staat stelt om zowel voor lucht- als zeevracht end-to-end-solutions aan te bieden. Hierin trek ik gezamenlijk op met onze zeevrachtreefer manager Rainier Nel om tot een maatwerkoplossing te komen. "


Rainier Nel

Geen zending te klein
De bekende DHL-busjes in het straatbeeld zorgen volgens Ivo nog weleens voor verwarring met betrekking tot de exacte activiteiten van DHL Global Forwarding. "Maar we leggen de verschillen in services van alle DHL-entiteiten graag uit. Nog een misverstand dat we heel graag wegnemen is dat potentiƫle klanten soms weleens denken dat ze te klein zijn om met DHL samen te werken. Wij willen echt benadrukken: geen klant of zending is voor ons te klein! Het persoonlijke aspect vinden wij enorm belangrijk. We zien ook dat dit aanslaat in de markt. Mensen willen niet verzanden in kiesnummers, maar hebben behoefte aan rechtstreeks contact. Wij hechten erg veel waarde aan het opbouwen en onderhouden van onze klantrelaties."

Was er vroeger nog meer sprake van specifieke import- en exportseizoenen, dat is volgens Ivo de laatste jaren meer aan het verschuiven. "Het hele verloop is gewoon anders dan voorheen. We zien dat we te maken krijgen met hogere pieken en diepere dalen in volumes van zowel onze export- als importstromen. Zo is bijvoorbeeld het bessenseizoen vanuit Peru en Zimbabwe een stuk eerder van start gegaan. Ook zien we dat de volumes groenten en fruit die via ons worden vervoerd, groter zijn dan voorgaande jaren", aldus Ivo.

Marges onder druk
"We zien dit jaar dat de marges meer onder druk zijn komen te staan, dat geldt eigenlijk voor alle bestemmingen. We kwamen uit een situatie dat de luchtvrachtruimte schaars was, dat heeft zich nu gekeerd, waardoor er een overschot is in capaciteit. Dat heeft zijn weerslag op de tarieven", constateert Ivo (foto rechts). "Momenteel zitten we in de afrondende fase met onze partners voor het komende winterseizoen."

Wij zijn erg trots op ons loyale klantenbestand dat wij middels onze serviceverlening over de jaren hebben weten op te bouwen. We zien ook dat steeds meer mensen ons weten te vinden voor diverse vragen rondom de perishables logistiek. De vraag van klanten gaat verder dan alleen zeevracht of luchtvracht versturen en ontvangen en de daarmee gemoeide activiteiten. Zo verlenen we ook het nodige advieswerk en zijn we in samenwerking met onze kantoren in binnen- en buitenland een one-stop-shop voor uiteenlopende projecten."

DHL Global Forwarding is met een delegatie van over de hele wereld present op de Fruit Attraction in Madrid. "Voor ons vormt deze AGF-beurs een ideale mogelijkheid om met onze kantoren van over de hele wereld met de klant en shippers samen te zitten, ontwikkelingen te bespreken en bestaande en nieuwe relaties te spreken", besluit Ivo. De stand van DHL is te vinden in Hal 7, Stand 7B19.

Voor meer informatie
DHL Global Forwarding
Ivo Koopmans, Head of Cool Chain
[email protected]

Rainier Nel, Reefer Manager BeNeLux
[email protected]