Een innovatieve speler met oog voor persoonlijk contact. Zo laat Declarants, een nieuwe generatie douane-expediteur, zich volgens Ferhat Akgündüz en Guyon Gelaudemans het beste omschrijven. De heren begonnen het bedrijf in 2022 en hebben dankzij hun ervaring én een netwerk in de AGF-sector al veel klanten mogen verwelkomen. Tijd voor een korte kennismaking in De Lier, waar Declarants kantoor houdt. ''Een strategisch gekozen locatie'', trapt Ferhat af. ''De nabijheid van de Rotterdamse haven en belangrijke uitvalswegen maken De Lier voor ons tot een ideale locatie. Daarbij beschikken we hier over de logistieke voordelen die we nodig hebben om onze klanten van maatwerk te kunnen voorzien."
Een totaaloplossing voor import, export, transport en douaneformaliteiten
Hoe Declarants dat precies doet wordt al snel duidelijk. ''Declarants is het vertrekpunt én eindstation op het gebied van de import en export van goederen, transport (over de weg of via lucht- of zeevracht) inclusief de juiste douanedocumentatie'', gaat Ferhat verder. We bieden onze klanten een ontzorgende totaaloplossing aan, waarbij één aanspreekpunt hen in alle behoeften voorziet. Daarbij is het ons doel om processen zo eenvoudig en transparant mogelijk te maken, zodat onze klanten zich kunnen concentreren op hun core business."
''Door gebruik te maken van automatisering kunnen wij deze processen versnellen en fouten minimaliseren'', vult Guyon aan. ''Wij geloven dat die automatisering niet alleen efficiëntie oplevert, maar ook de klanttevredenheid verhoogt. Zo kunnen we klanten proactief van de juiste informatie voorzien, snel reageren op vragen en nóg sneller schakelen bij onvoorziene omstandigheden. Met name dat laatste is essentieel bij logistieke processen, bijvoorbeeld rondom versproducten.''
Hoewel de automatisering van processen Declarants dus helpt om klanten optimaal te kunnen bedienen, zijn Ferhat en Guyon ervan overtuigd dat juist de menselijke factor binnen het bedrijf het verschil maakt. "Wat Declarants bijzonder maakt, is dat wij de efficiency van automatisering combineren met persoonlijk contact'', licht Ferhat toe. ''Wij willen dat onze klanten zich gehoord voelen en het idee hebben dat hun vraagstukken de juiste aandacht en prioriteit krijgen.''
''Dat doen we natuurlijk op dagelijkse basis, maar we nemen bijvoorbeeld ook deel aan jaarlijks terugkerende beurzen zoals de Fruit Logistica in Berlijn en Fruit Attraction in Madrid. De interactie met bestaande en potentiële klanten op deze beurzen is voor ons heel waardevol. Niet alleen zorgen we er op deze manier voor dat we onze internationale relaties kunnen onderhouden, het helpt ons ook om onze dienstverlening te verbeteren en op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen'', concludeert Guyon.
Het continu verbeteren van die dienstverlening is sowieso iets dat bij Declarants hoog op de agenda staat. ''Natuurlijk hebben we ambitieuze toekomstplannen'', gaat Guyon verder. ''Een van de meest opwindende ontwikkelingen voor ons is de inzet van kunstmatige intelligentie om patronen te herkennen en voorspellingen te doen, waardoor we proactief kunnen handelen. Echter, welke tools we ook inzetten, belangrijk is dat wij blijven beseffen dat onze dienstverlening gericht moet zijn op het optimaal kunnen bedienen van onze relaties. Met een duidelijke visie, een focus op persoonlijk klantcontact en de toekomstige integratie van AI-technologieën zijn wij ervan overtuigd een mooie toekomst tegemoet te gaan.''
Voor meer informatie:
Declarants
+31(0)103071672
[email protected]
www.declarants.com