Royal FloraHolland richt de logistiek en IT anders in, en gaat uniform werken op alle hubs. Stap voor stap gaan ze van verdelen naar orderpicken en uiteindelijk over op afleveren in tijdvakken. In Rijnsburg, Eelde en sinds juni ook Naaldwijk orderpicken ze nu alle bloemen en planten. In september zijn de eerste twee stappen gezet voor Aalsmeer planten. 17 oktober zetten ze de volgende stap.
Op 17 oktober schalen ze het volume van orderpicken planten op naar 70%. "Zorgvuldigheid staat zoals altijd voorop. We ervaren, leren en optimaliseren voordat we de volgende stap zetten. Want ook in tijden van verandering staat betrouwbare dienstverlening op de eerste plaats."
Wat betekent deze overgang?
Eerder heeft Royal FloraHolland al gecommuniceerd over wat deze veranderingen betekenen. Plantenkwekers wiens producten ze gaan orderpicken vanaf de 17e ontvangen nog een extra e-mail. Kopers van hub Aalsmeer hebben in september een e-mail over ontvangen over de veranderingen.
Schouwen
"Goed om te herhalen is dat de planten die we orderpicken niet langer opgesteld staan zoals je gewend bent. Voor schouwen betekent dat een verandering. Voor de planten die nog niet worden georderpickt (Bol- knolgewas pot (60), Hyacinten (63), Decoratiematerialen (236), Skimmia Gaultheria (249), Erica/Calluna (623), Herfstproducten (637) is er ook een verandering. Deze zijn vanaf de 17e te schouwen ter hoogte van tribune EF in de bloemen verdeelhal. Het schouwen bij het denenproces blijft onveranderd."
Vervolgstappen
Wanneer alles voorspoedig verloopt, kunnen ze de volgende stap zetten en bepalen wanneer ze met de volgende veilgroepen overgaan op orderpicken. De verwachting is dat ze na de Trade Fair Aalsmeer, maar in ieder geval nog in 2024 100% van de planten gaan orderpicken. Tevens vindt dit jaar de volgende stap in Centraal Veilen voor de plantenklokken plaats. "Zo komen we steeds dichterbij één standaard logistieke werkwijze en systeem op alle hubs."
Dienstverlening tot Trade Fair Aalsmeer
"Zoals ieder jaar is de periode rondom de Trade Fair Aalsmeer druk. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Dat heeft ook invloed op de dienstverlening. Desondanks doen wij er alles aan om ook in deze periode de dienstverlening soepel te laten verlopen, voor zowel bloemen als planten."
Vragen over orderpicken?
Dan staan de Accountmanagers, Teammanagers LDK uit jouw aflevergebied én het Klant Contact Center voor je klaar.
Bron: Royal FloraHolland